به یهودِ امت من سلام نکنید!

در محضر آیت الله مجتهدی؛
آیت الله مجتهدی تهرانی(ره)

پیامبر خدا (ص) می‌ فرمایند: «هیچ مؤمنی نیست که در راه نماز جماعت قدم بردارد مگر اینکه خداوند متعال، ترس و هراس روز قیامت را برای او سبک می‌ گیرد و سپس به او امر می‌ کند که به سوی بهشت برود».

آیت‌الله مجتهدی در شرح حدیث می‌گویند: مستحب است که انسان، نمازش را در مسجد بخواند. خیلی ها در خانه نماز میخوانند و به مسجد نمی‌ روند که این خوب نیست؛ حدیث دارد: «کسی که همسایه مسجد باشد و مسجد نرود، لعنت خدا بر او باد

ایشان می‌افزایند:
پیامبر خدا (ص) در حدیثی فرمودند: «به یهود و نصارا اگر ناچار شدید سلام کنید، به یهودِ امت من سلام نکنید»، پرسیدند: «ای پیامبر خدا، یهود امت تو چه کسانی هستند؟»، پیامبر خدا فرمودند: «کسانی که صدای اذان و اقامه را می‌شنوند اما به نماز جماعت حاضر نمی‌ شوند»، با استناد به همین حدیث است که اهل تسنن به ما اعتراض میکنند و میگویند که اینها یهود امت هستند؛ این کار را نکنید.

آیت‌الله مجتهدی در پایان می‌گویند: بهترین مساجد هم اول مسجدالحرام است و بعد مسجد النبی و بعد مسجد کوفه و بعد مسجد بیت المقدس و بعد مسجد جامع هر شهر و بعد مسجد محله و بعد مسجد بازار، این درجه بندی مساجد برای ثواب نماز خواندن در آنهاست. نماز در حرم امام ثوابش بیشتر از مسجد است، مثلا مشهد مشرف شده اید، اگر نمازهایتان را در حرم بخوانید، ثوابش بیشتر از مسجد است، کربلا مشرف شده‌اید، در حرم امام حسین (ع) نماز بخوانید، بهتر از مسجد است. این مسئله را خیلی ها نمی‌دانند. مستحب است انسان با کسی که به مسجد نمی‌رود، غذا نخورد. اگر دوستت مسجدی نیست، با او غذا نخور. در کارها با او مشورت نکن، همسایه او نشو، از او دختر هم نگیر، به او دختر هم نده، وقتی کسی به عنوان خواستگار می‌آید، از او بپرسید که: «آیا مسجدی هست یا نه؟»

 منبع: احسن الحدیث

Share