مردم فساد و تبعیض را تحمل نکرده و به شدت گله‌ مند هستند

خطبه های نماز جمعه تبریز؛
خطبه های نماز جمعه
امام جمعه تبریز گفت: جهان اسلام در موضوع فلسطین همچنان پویا بوده و هرگز تن به سازش نخواهد داد

به گزارش خبرنگار ضیاءالصالحین به نقل از فارس، حجت الاسلام سیدمحمدعلی آل هاشم ظهر امروز در خطبه های عبادی ـ سیاسی نماز جمعه در مصلای اعظم امام خمینی(ره) تبریز با اشاره به سفر مشاور رهبری به روسیه اظهار کرد: سفر آقای ولایتی به عنوان مشاور رهبری به روسیه در هفته اخیر حامل پیام بزرگی بود، به طوری که یکی از مهم ترین تحولات این هفته در منطقه پیامدهای این سفر است.
وی افزود: بسیاری از کارشناسان و تحلیل گران این سفر را سفر راهبردی و تاریخی ارزیابی کردند، چراکه این سفر اولین گام برای راهبردی سازی رابطه بین سه قدرت مهم روسیه، چین و هند است.
امام جمعه تبریز با بیان اینکه ایران انگیره و توان برقراری رابطه فعال با سایر قدرت ها را دارد، افزود: این سه قدرت در موضوعات مطرح شده، متفق القول عقیده داشتند که ایران نقش مهم در مثلث امنیت منطقه دارد.
آل هاشم تأکید کرد: امیدواریم مسؤولان ایران مخصوصاً مسؤولان بین المللی سفرهای مشابهی برای تقویت نظام انجام داده و بهره برداری خوبی از این سفرها داشته باشیم
خطیب نماز جمعه تبریز با اشاره به اینکه رهبر معظم انقلاب در ماه های گذشته ملاقات های زیادی با مسوولان کشور در بحث اقتصاد و ریشه کنی فقر و فساد داشته است، تصریح کرد: ایشان ریشه کن کردن فقر و فساد را اولویت درجه اول جامعه دانسته و برخورد قاطع با فساد و مفسدان اقتصادی را یک مسأله بسیار مهمی دانسته اند.

توده های مردم باید از مسأله اسراف غافل نبوده و آن را انجام ندهند، از زیاده روی و ولخرجی دوری کنند، چراکه رعایت آن به نفع مردم و مستضعفان خواهد بود.

وی ادامه داد: البته رهبر معظم انقلاب تأکید کرده اند که به حرف مردم گوش دهید، چراکه مردم از فساد شکایت دارند؛ مردم فساد و تبعیض را تحمل نمی کنند و گله مند هستند، از این رو مسؤولان سه قوه باید دست در دست دهند تا مسئله عدالت تحقق بافته و فقر و فساد رفع شود.
امام جمعه تبریز با تأکید بر مقابله با توطئه اقتصادی دشمن گفت: توده های مردم باید از مسأله اسراف غافل نبوده و آن را انجام ندهند، از زیاده روی و ولخرجی دوری کنند، چراکه رعایت آن به نفع مردم و مستضعفان خواهد بود.
نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی خطاب به افرادی که دارای امکانات مالی و نقدینگی هستند، گفت: باید تقدینگی خود را به سمت تولید هدایت کنید تا آن نقدینگی به چرخه افتاده و جامعه از آن استفاده کند همچنین زمینه برای کارآفرینان فراهم شود تا آن پول ها در خدمت تولید قرار گیرد.
آل هاشم اضافه کرد: البته افرادی که در تجارت بیرون مرزی هستند هم مراقب باشند تا خدایی ناکرده جنسی که در داخل کشور تولید می شود و امکان فراهم شدن آن وجود دارد را وارد کشور نکنند .
وی در ادامه تصویب روز گذشته لایحه جنجالی و نژادپرستانه موسوم به یهود در پارلمان رژیم صهیونیستی را مورد اشاره قرار داد و گفت: این لایحه به رأی گذاشته و تصویب شد و طبق آن تمام سرزمین فلسطین کشوری برای صهیونیست اعلام شد، همچنین ساکنان این کشور از تمام حقوق انسانی و شهروندی محروم شدند.
نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی ادامه داد: طبق این لایحه زبان عربی از تمام مدارس و دروس فلسطین حذف شده و زبان عبری به عنوان زبان رسمی شناخته می شود و حتی براساس این قانون شهر قدس پایتخت رژیم صهیونیستی اعلام شده است.
وی متذکر شد: طرح این لایحه موجب اعتراضات زیادی در داخل خود رژیم نیز شده است، به طوری که 62 رأی موافق در مقابل 55 رأی مخالف مصداق و نشانگر است.

سران آمریکا و رژیم صهیونیستی و برخی از حکام سازش  کار عرب تعیین کننده سرنوشت قدس قبله اول مسلمانان شدند در حالی که جهان اسلام در موضوع فلسطین همچنان پویا بوده و هرگز تن به سازش نخواهد داد.

امام جمعه تبریز ادامه داد: سران آمریکا و رژیم صهیونیستی و برخی از حکام سازش  کار عرب تعیین کننده سرنوشت قدس قبله اول مسلمانان شدند در حالی که جهان اسلام در موضوع فلسطین همچنان پویا بوده و هرگز تن به سازش نخواهد داد.
وی با استناد به فرمایش رهبر فرزانه انقلاب مبنی بر اینکه این سیاست شیطانی موسوم به معامله قرن به یاری خداوند هرگز محقق نخواهد شد، تصریح کرد: قدس شریف قبله مسلمین بوده و همه مسلمانان نسبت به این موضوع حساسیت داشته و اجازه هرگونه زیاده روی در این خصوص را به احدی نخواهیم داد.
وی با اشاره به اهمیت صرفه جویی در مصرف انرژی گفت: وضعیت بحرانی آب در استان برای آینده حاد اعلام شده است به طوریکه به دلیل کمبود شدید بارندگی، با بحران آب مواجه هستیم و چهار سد اصلی تامین کننده آب شرب در استان با کاهشی به میزان ۵۰ درصد روبه رو شده است.
امام جمعه تبریز ادامه داد: میزان بارش استان از ابتدای سال جاری 100 میلی متر اعلام شده که اگر مدیریت مصرف آب را در همه بخش ها جدی نگیریم، قطعا سال آینده با بحران آب مواجه خواهیم شد.

 ترویج فرهنگ صرفه جویی مصرف آب میان خانواده ها و آگاه سازی مردم از تبعات جدی بحران آب از جمله راهکارهاست که نقش رسانه ها بسیار زیاد است

وی با تأکید به جداسازی آب شرب از مصارف دیگر گفت: ترویج فرهنگ صرفه جویی مصرف آب میان خانواده ها و آگاه سازی مردم از تبعات جدی بحران آب از جمله راهکارهاست که نقش رسانه ها بسیار زیاد است
امام جمعه تبریز متذکر شد: اگر موضوع آب به یک دغدغه عمومی و ملی تبدیل شود، می توان فرهنگ صرفه جویی را جاری کرد.
خطیب نماز جمعه تبریز در اعلام مناسبت های تقویمی هفته نیز اعلام کرد: در آستانه ولادت ثامن الحجج قرار گرفته ایم و خدمت خدام امام رضا (علیه السلام) که در نماز جمعه تبریز حاضر هستند، به همگی خیرمقدم می گوییم.
وی ادامه داد: امیدواریم خداوند زیارت امام رضا (علیه السلام) قسمت همگی کند و البته دفتر آستان قدس رضوی در استان اعزام زیارت  اولی ها  را دارد.
نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با تاکید به اینکه امام رضا (علیه السلام) القاب زیادی داشته، امای رضا معروف ترین لقب ایشان است، گفت: همه به این امام ارادت ویژه دارند.
وی با بیان اینکه سیر و سلوک متمایز امام رضا (علیه السلام) از جمله ویژگی ایشان بود، توضیح داد: معرفی سبک زندگی اسلامی، معرفی و شناساندن جایگاه ارزشمند و متعالی و اجتماعی امام رضا (علیه السلام)، اقدامات اساسی در پاسخ به سؤالات و شبهات از دیگر ویژگی های این امام هُمام بود که باید این ویژگی در جامعه مطرح شده و الگو گیری شود.

 

 

 

Share