اقتدار دفاعی ، قدرتی پیش قراول

سید حسین سیدی
قدرت موشکی ایران.
کشور عزیزمان ایران بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، همواره با هجمه های سنگین نظامی و غیر نظامی دشمنان مستکبر روبر بوده و هست؛ که این امر، لزوم هوشیاری همه بخش های کشور از جمله قوای نظامی را می طلبد.

اقتدار دفاعی

مسئله ای که بارها و بارها رهبر معظم انقلاب اسلامی روی آن تأکید داشته و دارند؛ اقتدار دفاعی و نظامی کشور است که امری بسیار مهم و ضروری است...

اقتدار دفاعی

کشور عزیزمان ایران بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، همواره با هجمه های سنگین نظامی و غیرنظامی دشمنان مستکبر روبر بوده و است؛ که این امر، لزوم هوشیاری همه بخش های کشور از جمله قوای نظامی را می طلبد. رهبر معظم انقلاب اسلامی به عنوان فرمانده کل قوا به مناسبت های مختلف بر آمادگی نیروهای مسلح کشور تاکید می نمایند. در روزهای اخیر نیز رهبر انقلاب به مناسبت روز نیروی دریایی (هفت آذر)، در دیدار فرماندهان و مسئولان نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران، نیروی انسانی جوان، مؤمن و پُر انگیزه را کلید حل مشکلات در همه بخش‌ های کشور از جمله نیروهای مسلح دانستند و با تأکید بر لزوم کار مضاعف و افزایش آمادگی‌ ها، خاطرنشان کردند: هر چه می‌ توانید توانایی‌ ها و آمادگی‌ های خود را افزایش دهید تا دشمنانِ ایران حتی جرأت تهدید این ملت بزرگ را نداشته باشند.»[1] در سایه همین تاکیدات ایشان است که دشمنان کینه توز جهانی و منطقه ای، کاری از پیش نبرده و از این به بعد نیز إن شاءالله از پیش نخواهند برد.

نیروهای مسلح، پیش قراول قدرت کشور

 نیروهای مسلح هر کشوری به عنوان قدرت یک کشور محسوب می شوند و نقش روحیه دهی و الگو دهی به بخش های دیگر کشور از جمله اقتصاد و سیاست و غیره را بر عهده دارد و اگر این قدرت، آسیب پذیر باشد، ارکان دیگر کشور ــ هر چند هم فعال و پرقدرت باشند ــ آسیب پذیر می شوند. به همین خاطر در قرآن خطاب به مجاهدان مسلمان آمده است که: «وَدَّ الَّذينَ كَفَرُوا لَوْ تَغْفُلُونَ عَنْ أَسْلِحَتِكُمْ وَ أَمْتِعَتِكُمْ‏ فَيَميلُونَ عَلَيْكُمْ مَيْلَةً واحِدَةً؛ (زيرا) كافران آرزو دارند كه شما از سلا ح ها و متاع هاى خود غافل شويد و يكباره به شما هجوم آورند.»[2] آیه بیان می دارد که اگر دشمنان موفق به رخنه در میان شما شوند، علاوه بر اینکه تهدید برای جان شما هستند، تهدید برای متعلقات شما نیز هستند (اقتصاد شما، تحصیل شما و... خلاصه جلو موفقیت شما (حتی اگر شما را زنده بگذارند) و کشور شما را می گیرند. بنابراین تاکید رهبری بر آمادگی نیروهای مسلح، در واقع تاکید بر قدرت عمومی کشور است. شاهدش این است که کشورهای با قدرت اقتصادی و دیپلماسی بالا معمولا قدرت نظامی بالایی دارند و یک قدرت نظامی منسجم و آماده، آنها را پشتیبانی می کند. باید ایران اسلامی نیز اینچنین باشد ان شاءالله.

 

پی نوشت:
1ــ کلیک کنید
2ــ نساء/102.[اشاره به اقتدار دفاعی و نظامی مسلمین]

Share