پیروان حضرت مسیح نیز جهادگر بودند

سید حسین سیدی
شهدای مسیحیت
پیروان حضرت مسیح (علی نبینا وآله و علیه السلام) در دفاع مقدس و جانانه ی هشت ساله ی ملت ایران، دوشادوش رزمندگان سلحشور اسلام، به جبهه ها شتافتند.

پیروان حضرت مسیح نیز جهادگر بودند

پیروان حضرت مسیح (علی نبینا وآله و علیه السلام) در دفاع مقدس و جانانه ی هشت ساله ی ملت ایران، دوشادوش رزمندگان سلحشور اسلام، به جبهه ها شتافتند و صحنه های زیبایی از میهن دوستی، و به عبارت بهتر، حس مذهبی خود را در دفاع از کشور خود به نمایش گذاشتند.

پیروان حضرت مسیح که برای دفاع از مملکت ایران به جبهه ها رفتند و جان خود را فدا کردند، کسانی نبودند که بی خیال کشور ایران شوند؛ و از اینرو برای رفتن به جبهه ها به خود تردید راه ندادند. آنها مفهوم این آیه از قرآن را مد نظر قرار دادند: «لَوْ لا دَفْعُ اللَّهِ النَّاسَ بَعْضَهُمْ بِبَعْضٍ لَهُدِّمَتْ صَوامِعُ وَ بِيَعٌ وَ صَلَواتٌ وَ مَساجِدُ يُذْكَرُ فيهَا اسْمُ اللَّهِ؛ و اگر خداوند بعضى از مردم را بوسيله بعضى ديگر دفع نكند، ديرها و صومعه ‏ها، و معابد يهود و نصارا، و مساجدى كه نام خدا در آن بسيار برده مى‏ شود، ويران مى‏ گردد!.»[1] پیام این آیه قرآن این است که اگر رژیم صهیونیستیِ صدام در جنگ تحمیلی، خدای ناکرده، ایران را شکست می داد، برای همه ملت ایران از جمله مسیحیان، و سایر اقلیت های دینی مشکلاتی بوجود می آمد. همانطور که با حمله داعش صهیونیستی به عراق، مسیحیان آن کشور نیز متحمل خساراتی شدند. واضح است که این مطلب را شهدای مسیحی ایران می دانستند.

نکته مهم: دولت زورگوی آمریکا و سازمان های حقوق بشری او، ایران را متهم به نقض حقوق اقلیت ها(مسیحیان و...) می کنند تا مانع از  هم گرایی مسیحیان و مسلمانان شوند. همگرایی و تعاملی که در دفاع مقدس ظهور و بروز یافت و اکنون نیز در ایام عزای حسینی کاملا مشهود است. دشمن می خواهد که این تعامل را کمرنگ نموده و با بهانه دفاع از حقوق اقلیت ها، به دنبال راه نفوذی برای مطامع پلید خود بگردد؛ که البته به اهداف خود نخواهد رسید.
 إن شاءالله.

پیروان حضرت مسیح نیز جهادگر بودند

پی نوشت:
1ــــ حج/40

Share