ساده ترین راه برای رسیدن به بالاترین مقامات معنوی - حجت الاسلام پناهیان

دریافت ویدئو
موضوع: 
در این قطعه ویدئویی توضیحات حجت الاسلام پناهیان را در خصوص " ساده ترین راه برای رسیدن به بالاترین مقامات معنوی " مشاهده می فرمایید.

ساده ترین راه برای رسیدن به بالاترین مقامات معنوی - حجت الاسلام پناهیان

در این قطعه ویدئویی توضیحات حجت الاسلام پناهیان را در خصوص " ساده ترین راه برای رسیدن به بالاترین مقامات معنوی " مشاهده می فرمایید.

ساده ترین راه برای رسیدن به بالاترین مقامات معنوی

ساده ترین راه برای رسیدن به بالاترین مقامات معنوی

کلید رسیدن به مقامات معنوی در ترک و جبران گناه و توجه مدام به خداوند تبارک و تعالی و تحصیل رضایت او از طریق تفکر (سلوک عقلانی) و تذکر دائمی خداوند در تمام امور (دوام ذکر یا سلوک عرفانی) است.
خیلی از اوقات ما تلف و ضایع می شود و توجه نداریم که باید مواظب باشیم و ذکر را از زبان به قلب برسانیم.
گناه هم روح انسان را که عرش خدا است و باید خدا در آن ظهور کند تا انسان به رشد و بزرگی برسد را آلوده و کثیف و زنگ آلود و سخت می کند و جلوی پرورش و رشد روح را می گیرد و انسان را زمین گیر و بد عاقبت می کند و مانع تکامل انسان می شود. چاره نجات از این حالات هم توبه است . انسان باید با توبه روح خودش را از این آلودگی ها پاک نماید.
اگر واقعا کسی می خواهد به جایی برسد، باید این عملیات را انجام بدهد تا به نتیجه ای برسد. اما اگر کسی نخواهد به جایی برسد، نمازش را می خواند، مسجد هم می رود، سینه هم می زند، بعد خداحافظی می کند و می رود اما به جایی نمی رسد لب کلام ما این است که دنیا این نیست که ما در آن حرکت می کنیم این شکل دنیا است. دنیا راهی به سوی آخرت است، مزرعه آخرت است، ما کشت نمی کنیم وقتی کشت نمی کنیم چرا توقع برداشت داریم باید درست کشت کنیم تا به قول شاعر “ز هر تخم برخواست هفتاد تخم”. پس باید درست کشت کنیم.
آیا عمر کفاف می کند که ما مسیری را برویم و دوباره برگردیم، آن را اصلاح کنیم ؟ اصلا دور زدن ممنوع است. حالا انشاالله اگر به مقامات معنوی رسیدیم از این مقامات معنوی چه می خواهیم ؟
رسیدن به مقامات معنوی مساوی است با این حدیث قدسی که فرماید: “انا جلیس من ذکرنی” من همنشین کسی هستم که متذکر من می شود وقتی خداوند جلیس شما می شود، در کنار شما می نشیند، این یعنی دستیابی به معرفت شهودی، یعنی ظهور و شهادت به لطف خداوند.
اگر کسی برسد به این معرفت شهودی تازه رسیده است به اواسط راه. و چقدر زیباست همراهی خداوند تبارک و تعالی و پیامبر و ائمه اطهار علیهم السلام...

ساده ترین راه برای رسیدن به بالاترین مقامات معنوی

Share

دیدگاه‌ها

با عرض سلام...ممنون از ویدیو های خوبتون...فقط ایکاش کیفیت فیلم ها رو کمی پایین بیارید تا با سرعت کم نت هم بشه دید..ممنون

علیکم السلام
سعی می کنیم إن شاءالله امکان آنرا فراهم کنیم تا فیلم و کلیپها مطابق سرعت نت کاربران پخش شوند...