انقلاب؛ مدیون اتحاد حقیقی

سید حسین سیدی
اتحاد ملت ایران
بر کمتر کسی از (دوست و دشمن) پوشیده است که ملت بزرگ ایران با اطاعت از اهل بیت، و با رهبری بی نظیر امام خمینی (رحمت الله علیه) به انسجام بی سابقه ای رسیدند.

انقلاب؛ مدیون اتحاد حقیقی

دهه فجر امسال مصادف با دهه فاطمیه و ایام شهادت بی بی دو عالم حضرت فاطمه زهرا(سلام الله علیها) است. به این مناسبت حدیثی از آن بانوی مظلومه را ذکر می کنیم که تناسب زیادی با حال و حکایت ملت ایران در سال های منتهی به پیروزی انقلاب دارد؛ و البته در مسیر کمال این انقلاب نیز باید بیشتر به این فرمایش گهربار توجه داشت. حضرت زهرا (سلام الله علیها) می فرماید: «طاعتنا نظاما للملة، و إمامتنا أمانا من الفرقة؛ اطاعت از ما اهلبیت سبب نظام یافتن دین (امت) و دور ماندن از تفرقه می شود.»[1] پیام این حدیث فاطمی این است که اتحاد در سایه دین، یک اتحاد حقیقی است (اتحاد کذایی هم داریم)؛ که سبب هم افزایی انسان های مومن و متقی و با وجدان خواهد شد. اتحاد ملت ایران در سال های منتهی به انقلاب اسلامی، مصداق بارزی از اتحاد حول محور اهل بیت (علیهم السلام) و ارزش های دینی بود.

بر کمتر کسی از (دوست و دشمن) پوشیده است که ملت بزرگ ایران با اطاعت از اهل بیت، و با رهبری بی نظیر امام خمینی (رحمت الله علیه) به انسجام بی سابقه ای رسیدند و تفرقه و تشتت را به کناری نهادند. تفرقه و تشتتی که در انقلاب مشروطه کار دست انقلاب داد و نتیجه دلخواه را تحویل نداد. اما در انقلاب اسلامی اینگونه نشد و علیرغم توطئه های استکبار خارجی و استبداد داخلی برای ایجاد تفرقه در صف انقلابیون، نه تنها متفرق نشدند بلکه هر روز بر اتحاد آنها افزوده شد.

نکته مهم: در طول این چهار دهه از عمر شکوهمند انقلاب اسلامی، هر جا اتحاد حول محور اهل بیت و ارزش ها و رهبری بوده است، موفقیت دو چندانی حاصل شده است(جنگ تحمیلی و نهم دی و...) و هر جا که اتحاد و انسجام کمتر بوده است و به تبع آن از ارزش ها و قانون اساسی (که مبتی بر اسلام است) فاصله گرفته ایم (نظیر فتنه 88 و عافیت طلبی و مرفه بودن برخی از مردم و مخصوصا مسئولان)، کشور عزیزمان گرفتار حواشی نامطلوبی شده است و بهانه خوبی دست دشمنان قسم خورده افتاده است.

به امید اتحاد روز افزون ملت بزرگ ایران.
إن شاءالله.

انقلاب؛ مدیون اتحاد حقیقی

پی نوشت:
1ــ بحار الأنوار (ط - بيروت) / ج‏29 / 2231

پدیدآورنده: 
Share