موشن گرافی آموزش احکام عقیقه

دریافت ویدئو
دانلود فایلاندازه
فایل احکام عقیقه برای فرزندان8.82 مگابایت
وقتی که خداوند فرزندی به انسان می دهد مستحب است که در روز هفتم او را عقیقه کند. عقیقه یعنی اینکه برای فرزند، حیوانی که شرائط قربانی را دارد ذبح کنید.

احکام عقیقه برای فرزندان

در این موشن گرافیک کوتاه دو دقیقه ای با آموزش احکام عقیقه برای فرزندان با ما همراه باشید. وقتی که خداوند متعال فرزندی به انسان عنایت می کند مستحب است که در روز هفتم او را عقیقه کند. عقیقه یعنی اینکه برای فرزند تازه متولد شده، حیوانی را که شرائط قربانی دارد ذبح کنید.

آموزش احکام عقیقه برای فرزندان

احکام عقیقه برای فرزندان

در دین اسلام تولد فرزند دارای احکامی است که بعضی مستحب و برخی واجب می باشند. عمل به این احکام در زمینه سازی برای سلامت و تربیت معنوی فرزند نقش به سزایی دارد. 

مستحب است کودک را پس از تولد در صورتی که ضرری متوجه او نشود، بشویند و نیز در گوش راست او اذان و در گوش چپش اقامه بگویند و کام او را با آب فرات و تربت مقدس امام حسین علیه السلام بردارند و برای او نام نیک انتخاب کنند که این از حقوق فرزند بر پدر می باشد، و بهترین نامها اسمی است که تضمین کننده معنای عبودیّت برای خداوند باشد، مثل: عبدالرحمن، عبدالرحیم، عبدالله و... و پس از آن اسماء انبیاء و ائمه طاهرین علیهم السلام و از همه نامها بهتر نام زیبای «محمد» است.

برای دختر نیز مستحب است نامی مناسب و دارای معنای خوب، مثل: فاطمه، زهراء، زینب، خدیجه و... انتخاب کنند. از دیگر مستحبّات آن است که پس از ولادت نوزاد، ولیمه بدهند.

یکی از مستحبات مؤکّد آن است که برای طفل عقیقه کنند. کسانی که قدرت مالی ندارند، هر گاه توانستند آن را انجام دهند و اگر هیچ گاه نتوانستند عقیقه کنند، اشکالی ندارد. و در استحباب عقیقه فرقی بین فرزند دختر و پسر و نوزاد اول و دوم و غیره نیست.

در ارزش و اهمیت این عمل مستحب، همین بس که امام جعفر صادق علیه السلام می فرمایند: «کل مَوْلُودٍ مُرْتَهَنٌ بِعَقِیقَتِهِ؛ هر مولودی در گرو عقیقه خود است.» به عبارت دیگر، اگر عقیقه نکند، در معرض انواع بلاهاست.

Share