احکام بیماری در ماه رمضان - حجت الاسلام خلج

دریافت ویدئو
دانلود فایلاندازه
فایل احکام بیماری در ماه رمضان - حجت الاسلام خلج15.62 مگابایت
احکام بیماری در ماه رمضان

احکام بیماری در ماه رمضان - حجت الاسلام و المسلمین ناصر خلج

در این کلیپ کوتاه با احکام بیماری در ماه رمضان در کلام حجت الاسلام و المسلمین ناصر خلج به مدت دو دقیقه با ما همراه باشید.

  ✯ ✯ ✯ ✯ ✯ ✯ ✯ ✯ ✯ ✯ ✯ ✯ ✯ ✯ ✯ ✯ ✯

احکام بیماری در ماه مبارک رمضان

http://farsi.khamenei.ir/themes/fa_def/images/ver2/breadcrump.gif کسی که می‌ داند روزه برای او ضرر دارد یا خوف ضرر داشته باشد باید روزه را ترک کند و اگر روزه بگیرد صحیح نیست بلکه حرام است ، خواه این یقین و خوف از تجربه‌ ی شخصی حاصل شده باشد یا از گفته‌ ی پزشک امین یا از منشأ عقلایی دیگر.
http://farsi.khamenei.ir/themes/fa_def/images/ver2/breadcrump.gif ملاک تأثیر روزه در ایجاد بیماری یا تشدید آن و عدم قدرت بر روزه گرفتن ، تشخیص خود روزه‌ دار نسبت به خودش است، بنابراین اگر پزشک بگوید روزه ضرر دارد ، اما او با تجربه دریافته است که ضرر ندارد باید روزه بگیرد، همچنین اگر پزشک بگوید روزه ضرر ندارد ولی او بداند روزه برایش ضرر دارد یا خوف ضرر داشته باشد نباید روزه بگیرد.
http://farsi.khamenei.ir/themes/fa_def/images/ver2/breadcrump.gif هرگاه عقیده‌ اش این بود که روزه برای او ضرر ندارد و روزه گرفت و بعد فهمید روزه برای او ضرر داشته باید قضای آن را به جا آورد.
http://farsi.khamenei.ir/themes/fa_def/images/ver2/breadcrump.gif پزشکانی که بیماران را از روزه گرفتن به دلیل ضرر داشتن منع می‌ کنند گفته‌ ی ایشان در صورتی معتبر است که اطمینان آور باشد یا باعث خوف ضرر شود و در غیر این صورت اعتباری ندارد.

احکام بیماری در ماه رمضان

جهت دانلود و تماشای فیلم و سریال های بیشتر در موضوعات مختلف و متنوع ( از قبیل فیلم های سینمایی - سریال های تلویزیونی - انیمیشن و کارتون - سخنرانی - تلاوت قرآن و قرائت های اساتید مشهور و ... ) می توانید با کلیک روی بنر فوق به سایت فیلم و انیمیشن ضیاءالصالحین مراجعه نمایید.

Share