رمضان؛ ماه حرکت به سمت خدا (2) - استاد عاملی

دریافت ویدئو
موضوع: 
کلیپ تصویری با موضوع " ماه مبارک رمضان ؛ ماه حرکت به سمت خدا " در کلام آیت الله سید حسن عاملی

ماه رمضان ؛ ماه حرکت به سمت خدا - استاد سید حسن عاملی

در این کلیپ تصویری با موضوع " ماه رمضان ؛ ماه حرکت به سمت خدا " در کلام دلنشین آیت الله سید حسن عاملی به مدت 52 دقیقه با ما همراه باشید. حجم ویدئو کلیپ 176 مگابایت می باشد. برنامه سمت خدا در تاریخ 98/3/7 با کارشناسی استاد محترم آیت الله سید حسن عاملی از شبکه سه سیمای جمهوری اسلامی ایران پخش شده است.

*  *  *  *  *  *  *  *  *  *  *  *  *

مرحوم سید در اقبال نکته ای را در شروع ماه رمضان متذکر می شود که مورد توجه علماء بعد ایشان، از جمله جمال السالکین در «المراقبات» قرار گرفته که خلاصه‏ آن چنین است:

از آن‏جا که ماه مبارک رمضان برای اولیاء الهی، اول سال سلوکی به حساب می آید، و چون هر روز از عمر آدمی بخشی از مسافرت او به سمت آخرت است، بنابراین سالک باید در ابتدای اولین ماه سال خود را برای سفر 12 ماهه‏ ی پیش رویش آماده کند. حال از یک سو هر مسافری نیازمند دوست و رفیق راه و نیز حامی و راهنما و محافظی قوی و امین است، و از سوی دیگر سنّت بزرگان این بود که هر گاه میهمانی را در کَنَف حمایت خود می‏ پذیرفتند، تا زمانی که او در حریم ایشان قرار داشت، به عنوان عضوی از افراد خانواده‏ خود محسوبش می‏ کردند و تا پای جان در حمایت از او می‏ کوشیدند، حتی اگر آن میهمان عاصی یا حتی کافر بود. لذا خیلی تاکید شده که سالک در همان ابتدای ماه رمضان خود را در امان یکی از اولیاء الله قرار دهد. اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام اصل و خانه‏ ی کرامت و جود هستند و اگر ما را به میهمانی پذیرفتند، ان شاءالله تا پایان سال از شرّ شیاطین جنّی و انسی در امان نگه خواهند داشت. و البته میهمان نیز باید حریم صاحب خانه را حفظ کند و در حد خود نیز هدیه‏ ای برای صاحب خانه بفرستد. این هدیه می‏ تواند تعهدی عملی برای سال پیش رو و در حد بضاعت خود برای مولا باشد و به درگاه ربوبی حضرتش تقدیم شود.

ماه رمضان

جهت دانلود و تماشای فیلم و سریال های بیشتر در موضوعات مختلف و متنوع ( از قبیل فیلم سینمایی - سریال تلویزیونی - انیمیشن و کارتون - سخنرانی - تلاوت قرآن و ... ) می توانید با کلیک روی بنر فوق به سایت فیلم و انیمیشن ضیاءالصالحین مراجعه نمایید.

Share