حسابرسی در مواقف ۵۰ گانه قیامت - استاد علوی تهرانی

دریافت ویدئو
موضوع: 
حسابرسی در مواقف ۵۰ گانه قیامت - استاد علوی تهرانی

حسابرسی در مواقف پنجاه گانه قیامت - حجت الاسلام و المسلمین سید محمد باقر علوی تهرانی

«حسابرسی در مواقف پنجاه گانه قیامت» عنوان سخنرانی کوتاهی از حجت الاسلام و المسلمین سید محمد باقر علوی تهرانی است که به مدت پنج دقیقه مشاهده می فرمایید.

حسابرسی

درباره ی چگونگی حسابرسی در قیامت باید دانست، خداوند متعال «سریع الحساب» [1] است و هیچ گونه محدودیتی از جهت حسابرسی اعمال همه ی بندگان به طور همزمان وجود ندارد. حتی با احاطه ی علمی خود نیازی به زمان حسابرسی ندارد.

اما باید دانست قیامت نیز همانند دنیا دارای نظام خاص خودش می باشد. لذا بنا بر آن چه در روایات آمده است مواقف 50 گانه وجود دارد و هر ایستگاهی به نوعی از اعمال رسیدگی می شود و در حقیقت عالم قیامت پرده نمایش و ظهور اعمال و عقاید ما در دنیاست همچنان که در دنیا ما در عرصه های مختلف زندگی شخصی، خانوادگی، اجتماعی و عبادت و ... رفتارهای گوناگونی داشتیم در آنجا نیز ایستگاه حق الله، حق الناس، حق نماز، حق قرآن و ... از انسان بازخواست می کنند و در حقیقت جلوه ای از اجرای عدالت خداست که به نمایش درمی آید به هر میزان که در این دنیا به این حقوق بیشتر و آسان تر پرداخته شده باشد. در صحنه ی قیامت آن ایستگاه ها سریعتر طی می شود. بنا بر آن چه گفته شد این گونه نیست که انسان در صفهای طولانی بایستد تا نوبت او برسد بلکه باید در صفهای متعدد پاسخگو باشد، چه بسا که زمان پاسخ گویی هر کسی طولانی باشد.

پی نوشت ها :

  1. سوره مبارکه بقره، آیه 202

حسابرسی

جهت دانلود و تماشای فیلم و سریال های بیشتر در موضوعات مختلف و متنوع ( از قبیل فیلم سینمایی - سریال تلویزیونی - انیمیشن و کارتون - سخنرانی - تلاوت قرآن و ... ) می توانید با کلیک روی بنر فوق به سایت فیلم و انیمیشن ضیاءالصالحین مراجعه نمایید.

Share