اعمال دهه اول ذی الحجة - علامه جوادی آملی

دریافت ویدئو
دانلود فایلاندازه
فایل اعمال ماه ذی الحجه - علامه جوادی آملی59.15 مگابایت
موضوع: 
اعمال دهه اول ذی الحجة الحرام در کلام گهربار حضرت آیت الله العظمی عبدالله جوادی آملی (97/5/11)

اعمال ماه ذی الحجة - علامه عبدالله جوادی آملی

در این کلیپ با اعمال دهه اول ذی الحجة الحرام در کلام گهربار حضرت آیت الله العظمی عبدالله جوادی آملی به مدت 30 دقیقه و 12 ثانیه با ما همراه باشید. این سخنرانی در 97/5/11 توسط معظم له ایراد شده است.

★ ★ ★ ★ ★ ★ ★ ★ ★

اعمال ماه ذی الحجة

10 روز اول ماه ذی‌ الحجه الحرام ایام معدودات است که « و إذكُرُوا اللَّهَ فِي أيّامٍ [مَعْدُوداتٍ‌] . و خداوند را در روزهاى معين ياد كنند. » پس انسان نباید غافل باشد که غفلت با ذکر که در آیه آمده جمع نمی‌ شود.

  • مستحب است در هر شب از دهه ی اول ماه بين مغرب و عشاء 2 ركعت نماز به جا آورده شود، در هر ركعت آن سوره «حمد» و «اخلاص» و اين آيه خوانده شود:

وَ واعَدْنا مُوسى‌ ثَلاثينَ لَيْلَةً وَ أَتْمَمْناها بِعَشْرٍ فَتَمَّ ميقاتُ رَبِّهِ أَرْبَعينَ لَيْلَةً وَ قالَ مُوسى‌ لِأَخيهِ هارُونَ اخْلُفْني‌ في‌ قَوْمي‌ وَ أَصْلِحْ وَ لا تَتَّبِعْ سَبيلَ الْمُفْسِدين‌ (1)

هرکس که این نماز را بخواند در ثواب با حاجيان شريك می‌ شود، گرچه حج نكرده باشد.

  • و همچنین مستحب است در تمام اين روزها بعد از نماز صبح و مغرب، دعای «اللهم ان هذه الايام التي فضلتها على غيرها» خوانده شود.
  • روزه در این دهه اهمیت بسیاری دارد. روايت شده است روزه ی روز اول آن برابر با روزه ی 80 ماه و روزه 9 روز برابر با روزه روزگار مى‌ باشد و روزه ی روز ترويه كفاره ی 60 سال مى‌ باشد.

پی نوشت :

1- سوره مبارکه اعراف - آیه 142

اعمال ماه ذی الحجة

جهت دانلود و تماشای فیلم و سریال های بیشتر در موضوعات مختلف و متنوع ( از قبیل فیلم سینمایی - سریال تلویزیونی - انیمیشن و کارتون - سخنرانی - تلاوت قرآن و ... ) می توانید با کلیک روی بنر فوق به سایت فیلم و انیمیشن ضیاءالصالحین مراجعه نمایید.

Share