مستند کوتاه عید غدیر

دریافت ویدئو
دانلود فایلاندازه
فایل مستند کوتاه عید غدیر خم110.68 مگابایت
موضوع: 
فیلم مستند کوتاه با موضوع فضیلت و اعمال عید سعید غدیر خم

مستند کوتاه عید غدیر خم

فیلم مستند کوتاه با موضوع فضیلت و اعمال عید سعید غدیر خم را به مدت 9 دقیقه تقدیم شما عزیزان می کنیم.

۞ ۞ ۞ ۞ ۞

18 ذی‌الحجه یادآور ابلاغ پیام امامت و ولایت به آحاد جامعه ی اسلامی است و به نام عیدالله اکبر از آن یاد می شود. این عید در نزد مسلمانان جهان از جایگاهی بسی عظیم برخوردار است به گونه‌ ای که اعمالی متفاوت از سایر اعیاد برای آن توصیه شده است،‌ آن چه در ادامه می‌ آید تنها گوشه‌ ای از اعمال عید سعید غدیر است:

۞ ۞ ۞ ۞ ۞

روزه

امام على علیه السلام می فرمایند: اگر بنده ی مخلصى در روزه ی این روز اخلاص داشته باشد، همه روزهاى دنیا توان برابرى با آن را ندارد.

۞ ۞ ۞ ۞ ۞

عقد اخوت

روز ولایت روز برادرى است و روز برادرى روز ولایت است، این دو با یکدیگر پیوندى ناگسستنى دارند و حلقه ی وصلشان ایمان است؛ زیرا از سویى ایمان با ولایت پا مى‏ گیرد و از سویى دیگر اهل ایمان برادر یکدیگرند «انما المؤمنون اخوة»، به همین دلیل عقد برادرى یکى از آداب روز عید غدیر شمرده شده است.

۞ ۞ ۞ ۞ ۞

پوشیدن لباس پاکیزه و نو

امام صادق علیه السلام فرمود: در روز عید غدیر لازم است مؤمن  فاخرترین و پاکیزه ‏ترین لباس خود را بپوشد. مرحوم حاج میرزا جواد آقا ملکی تبریزى این عمل را از مستحبات مؤکد عید غدیر مى‌‏ شمرد.

۞ ۞ ۞ ۞ ۞

افطارى دادن

در میان اعمال روز غدیر، افطارى دادن به مؤمن جایگاهى والا دارد. بر اساس روایات در این عمل، ثواب و فضیلتى بزرگ نهفته است. 

۞ ۞ ۞ ۞ ۞

عید غدیر

جهت دانلود و تماشای فیلم و سریال های بیشتر در موضوعات مختلف و متنوع (از قبیل فیلم سینمایی - سریال تلویزیونی - انیمیشن و کارتون - سخنرانی - تلاوت قرآن و ...) می توانید با کلیک روی بنر فوق به سایت فیلم و انیمیشن ضیاءالصالحین مراجعه نمایید.

Share

دیدگاه‌ها

فیلم سینمایی در مورد واقعه غدیر اگه هست تو سایتتون بزارین ممنون میشم

ضمن تبریک عید غدیر، حتما اگر چنین فیلمی باشه در سایت درج خواهد شد إن شاءالله

موفق باشید