مباحث ذکر یار استاد محمد شجاعی/ جلسه 1 - ثروتمندترین آدم ها

سالمترین و ثروتمندترین آدم ها، کسانی هستند که ذکر الله را بیشتر میکنند. بیشتر به یاد ابدیت و معشوقشان هستند.

مباحث ذکر یار استاد محمد شجاعی/ جلسه 1 - ثروتمندترین آدم ها

جلسه اول مباحث معرفتی ذکر یار از سری مباحث استاد محمد شجاعی با عنوان «ثروتمندترین آدم ها» تقدیم حضورتان می شود...

برای دسترسی به سایر جلسات «ذکر یار» اینجا کلیک کنید

یک آدم زمانی تولد سالم دارد که وقتی برنامه ریزی شبانه روزیش را نگاه میکند ببیند که این شخص دارد به سمت تولد سالم برای هدف خودش میرود. حضرت علی (علیه السلام) در نهج البلاغه میگوید: آهای مردم، از خدا در مورد هدف خلقتتان بترسید.

یعنی چی بترسید؟ یعنی این که هدف خلقت شما تشبه به خدا و رسیدن به خدا است، اگر قصدت این نباشد کنترل افکارت، اخلاقیاتت و اعمالت نباشد تو در واقع با هدف خلقتت داری فاصله میگیری کمالات گیاهی، جمادی و نباتی بر تو حاکم است. یک عده فکر میکنند اگر کارمند یا مدیر خوبی شوند، رئیس جمهور و نماینده مجلس خوبی باشند کافی است. این هدف اگر با ابدیت پیوند نداشته باشد یک کمال حیوانی است چون وهمی است. بسیاری از برنامه ریزی های ما جز اینکه ما را از یاد خدا دور میکند، کار دیگری نمیکند. یک عده ای الان تو زندگیشان وقتی به آنها میگویی تو میخواهی چه کاره بشوی همه برنامه هایشان را گذاشتند به این که مثلا میخواهد دکتر، مهندس یا مجتهد شود، این ربطی به آخرت ندارد.

هیچ هدفی مهمتر از آدم شدن وجود ندارد.

سؤال ما داریم به سمت آدم شدن حرکت میکنیم یا نه؟ یعنــی اگر سی، چهل سال از عمر ما گذشته باید ارزیابی کنیم اگر الان در مسیر ما، مرگ آمد به چه شکلی ما متولد میشویم، هر کس میخواهد بداند که چطوری متولد میشود آنجا ببیند که تو برنامه ریزی هاش به هدف خلقتش که تشبه به خداوند تبارک و تعالی هست چقدر فکر میکند.

یاد خدا یـعنـــی: ما به عنوان یک نفخه الهی نیازمند به یاد هدفمان هستیم. بنابراین، سالمترین و ثروتمندترین آدم ها کسانی هستند که ذکر الله را بیشتر میکنند، بیشتر به یاد ابدیت و معشوقشان هستند.

پدیدآورنده: 
Share