مباحث ذکر یار استاد محمد شجاعی/ جلسه 2 - یاد خدا و خسران

هر چیزی تو را از یاد خدا غافل کند (چه خوب چه بد) قمار است. یک کسی با پرداختن به دنیا، خانه و تجارت غافل از یاد خدا میشود، یک کسی هم با هیئت بازی، بسیج بازی، مسجد رفتن و....

مباحث ذکر یار استاد محمد شجاعی/ جلسه 2 - یاد خدا و خسران

جلسه دوم مباحث معرفتی ذکر یار از سری مباحث استاد محمد شجاعی با عنوان «یاد خدا و خسران» تقدیم حضورتان می شود...

برای دسترسی به سایر جلسات «ذکر یار» اینجا کلیک کنید

آیه  9 سوره منافقین بیان میکند: مواظب باشید فرزندان شما در آیه دیگر فرمود همسرانتان، شغلتان، تجارتتان، خانه هایتان و مرکب هایتان شما را از یاد خدا غافل نکند.

وظیفه ای که در مقابل حق تعالی دارید چیست؟ از وظیفه ای که به عنوان یک انسان برای حرکت به سمت ابدیت دارید غافل نشوید، هر کس چنین کاری بکند یعنی چنان مشغول به اینها بشود که از یاد خدا غافل شود دچار خسران هست.

خسران یعنی چی؟ خسران مفهومش یعنی یک جنین تو رحم مادر زمانی که تولدش میرسد بیبیند نه دست و نه پا آورده! هیچ کس هم به او هیچی نمیدهد یعنی تا وقتی در دنیا است در گرو ضعف خودش است. خوب دقت کنید در گرو عدم توانایی در ارتباط با دنیا است.

اصلا تجهیزات لازم را نیاورده این را خسران میگویند یعنی اصل سرمایه از بین رفته، در آخرت کسی که درست زندگی نمیکند وقتی متولد میشود آن جا در باطن خودش متولد میشود.

یادتان باشد روح شما قبرشماست.هر کس میخواهد بداند بهشتی است یا جهنمی، ببیند روحش چطوری است آن آرامش و پاکی و طهارت بهشتی را دارد یا نه! با بندگان خدا در خانواده، در محیط کار با زیردستانش، با رئیسش در صلح است و اخلاق بد و نگران کننده علیه دیگران از او صادر میشود یا نه!

جهنم یعنی عدم ارتباط صحیح با بهشت؛ یعنی تجهیزات لازم را برای بهره مندی از بهشت نداری و نمیتوانی در دنیا بهشتی باشی. وقتی وارد آنجا میشوی گرفتار مکتسبات خودت و چیزهایی هستی که نفست بیخودی از دنیا دریافت کرده است.

هر چیزی تو را از یاد خدا غافل کند (چه خوب چه بد) قمار است. یک کسی با پرداختن به دنیا، خانه و تجارت غافل از یاد خدا میشود، یک کسی هم با هیئت بازی، بسیج بازی، مسجد رفتن و.... بنابراین هر چیزی که نمیگذارد تو یاد کنی آن دنیای توست.

پدیدآورنده: 
Share

دیدگاه‌ها

گوش میدیم فایل هارو آیا استاد شجاعی راضی هستن؟
ینی حق الناس نباشه.

نه نگران نباشید
همه مباحث استاد شجاعی ابتدا توسط تیم ایشان منتشر شده تا همه استفاده کنند و بازنشر نمایند ... استاد شجاعی یکی از نمونه های بارز افراد تشکیلاتی می باشند که هدفشان ترویج و نشر فرهنگ ناب اسلام و انقلاب اسلامی است... الحمدلله رب العالمین