مباحث ذکر یار استاد محمد شجاعی/ جلسه 3 - معنی و مفهوم ذکر خدا

ذکر یعنی؛ خود خدا را خواستن... نــه اینــکه زبانت را تکان بدهی و تسبیحت را بگردانی ولی ارتباط و ملاقاتی صورت نگیرد.

مباحث ذکر یار استاد محمد شجاعی/ جلسه 3 - معنی و مفهوم ذکر خدا

جلسه سوم مباحث معرفتی ذکر یار از سری مباحث استاد محمد شجاعی با عنوان «معنی و مفهوم ذکر خدا» تقدیم حضورتان می شود...

برای دسترسی به سایر جلسات «ذکر یار» اینجا کلیک کنید

گاهی خود ذکر انسان را از مذکور غافل میکند. باید بفهمی در محضرش هستی تا ارتباط و ملاقات صورت گیرد نه اینکه که بیایی زبانت را تکان بدهی تسبیحت را بگردانی، نماز شب بخوانی ولی ارتباط و دیدار و ملاقاتی صورت نگیرد.

گاهی وقت ها هم گرفتار ثواب میشویم. اولیاء خدا میگویند انسان میخواهد راه بیفتد تا مدتها باید به فکر کسب ثواب باشد تا بعد یواش یواش خالص شود و دیگر ثواب هم نخواهد فقط برای خدا انجام دهد. همان طور که به ملاقات دوستمان می رویم و دلمان برایش تنگ است غرض فقط ملاقات خودش است نه چیز دیگر.

در ذکر خدا هم باید این اتفاق بیفتد؛ یعنی خود خدا را خواستن. خود امام زمان را خواستن 

متأسفانه خیلی کم افراد هوس خدا را میکنند یا هوس امام زمان را میکنند، چون قلب ها قفل است آلوده و کثیف است. حالا شما اگر بخواهید بتوانید ذکر بگویید و بتوانید غذا بخورید مثل یک جنین را وقتی نگاه میکنید میبینید اصلا فرصت هیچ کاری ندارد. بیشترین همتش به چیست؟ به دنیا، اصلا رحم را جدی نگرفته. او میگوید من چند روز دیگر از اینجا باید بروم تو یک سیستم میلیاردها پیچیده تر و خودم را برای زندگی در آنجا آماده کنم. خیلی ها میخواهند بروند علم آموزی کنند،  کتاب و احکام بخوانند، اخلاق و عقاید بخوانند این کلاسها را بیایند. 

ما اول آمدیم برای خودمان برنامه ریزی دنیایی کردیم و آن را اصل قرار دادیم بعد حالا در کنار آن هم میخواهیم یک یاد خدا هم بکنیم. 

حضرت علی (علیه السلام) فرمود: «کُلُّما اَلحی عَن ذِکرِ الله فَهُوَ مِنَ المَیسِر». یک بار دیگر میفرماید: «کُلُما اَلحی عَن ذِکرِ الله فَهُوَ مِن اِبلیس» هر چیزی که نمیگذارد تو با خدا ارتباط برقرار کنی از ابلیس است یا مقدس یا غیر مقدس فرقی نمیکند خوب یا بد با صورت خوب یا با صورت بد هیچ فرقی نمیکند، وقتی نمیگذارد تو یاد کنی یاد هم یعنی چی یعنی من بدانم آن الله و رب العالمین است.

هر چیزی که نمیگذارد تو با خدا ارتباط برقرار کنی از ابلیس است مقدس یا غیر مقدس، خوب یا بد فرقی نمی کند.

Share

دیدگاه‌ها

اول ممنونم که صوت های استاد شجاعی رو قرار دادید
والبته نمی دونم ایشون راضی هستن یانه
دوم کاش قسمتی میزاشتی میشد دانلود کرد تا بتونی خلاصه نویسی کنی

- نمی دونم چرا برخی ها همین سوالو دارند مرتبط می پرسند...سایت معتبری مثل ضیاءالصالحین قطعاً مباحث کپی رایت و رعایت قوانین را ملاحظه می کند... (همه محتوای مربوط به استاد شجاعی توسط کانالهای خود ایشان منتشر شده اند...)
- برای دانلود لینک کمکی هم ارائه شد و در جاهایی که لینک کمکی هم نباشه، با کلیک روی علامت موزیک (چنگ  ♪  ) در پلیر آبی رنگ (سمت چپش) می توانید فایلهای صوتی را دانلود نمایید...