مباحث ذکر یار استاد محمد شجاعی/ جلسه 8 - یاد خدا

یاد او کن تا همی یادت کند/ وز بلا و محنت آزادت کند

مباحث ذکر یار استاد محمد شجاعی/ جلسه 8 - یاد خدا

جلسه هشتم مباحث معرفتی ذکر یار از سری مباحث استاد محمد شجاعی با عنوان «یاد خدا» تقدیم حضورتان می شود...

برای دسترسی به سایر جلسات «ذکر یار» اینجا کلیک کنید

سوره بقره آیه 152 (فَاذْكُرُونِي أَذْكُرْكُمْ وَ اشْكُرُوا لِي وَ لا تَكْفُرُون) ِمن را یا کنید تا یادتان کنم. 

یاد او کن تا همی یادت کند
وز بلا و محنت آزادت کند

این یاد دوم هست یعنی او یادتان میکند تو یادش میکنی او دوباره یاد تو میکند یعنی صدایت میکند این یاد است اگر بلند شدید دنبالش راه افتادید دیگر تحویل میگیرد. صدایت میکند بلند شو بیا اما تو نمیروی تو به او میگویی من کار دارم. آیا موقع نماز ما را یاد نمیکند!؟ حی حی مؤذن که اذان میگوید اذن خداست دیگر یک دفعه همه را صدا میکند پا شوید بروید پیش من همه را صدا میکند با هم حی حی حی علی الصلاۀ بدوید بیایید دو بار حی علی الفلاح بیایید برای خوشبختی بیایید برای رستگاری صدا میکند.

تو را درون خودت در نفس خودت مرا یاد کن من هم در درون خودم تو را یاد میکنم.

خداوند میگوید ای بنده ام اگر تو مرا در خلوتت یاد کنی من هم در خلوتم یادت میکنم و اگر مرا در جمع بندگان یاد کنی من تو را در جمع بهتر یعنی تو را در بین انبیاء و اولیاء و فرشته ها و کروبین و مقربین یاد میکنم.

اگر من را یاد کنید من شما را در شرایطی بسیار بهتر یاد خواهم کرد یاد خدا میدانید چیست؟ یاد دوم غیر از یاد اول است یادتان هست. در مورد هدایت گفتم که هدایت خدا یک هدایت اولیه است که همه انسانها شاملش میشود. اگر بنده گفت لبیک هدایت دوم خدا ویژه هست هدایت اول خدا با رحمت رحمانیه است اما هدایت دوم خدا هدایت رحمیه است با رحمت رحیمیه است ویژه تحویل میگیرد ذکر خدا هم همین طور است یادت میکند اگر عرضه داشتی از این یاد استفاده کردی ویژه یادت میکند.

پدیدآورنده: 
Share