عواملی که از بروز سردرد جلوگیری میکنند

تعداد کلمات 357 / تخمین زمان مطالعه 3 دقیقه
عواملی که از بروز سردرد جلوگیری میکنند
امروزه تغییر در شیوه‌ ی زندگی به ویژه تغذیه موجب شیوع سردرد در بین افراد شده است.

عواملی که از بروز سردرد جلوگیری میکنند

در این نوشتار عواملی که از بروز سردرد جلوگیری میکنند را مرور می کنیم، با ما همراه باشید تا با عواملی که از بروز سـردرد جلوگیری میکنند بیشتر آشنا شوید.

عواملی که از بروز سردرد جلوگیری میکنند

دکتر پاک نژاد دبیر علمی کنگره بین المللی سردرد ایران در خصوص انواع سردردها معتقد است: انواع مختلف سردرد وجود دارد که 90% آن ها تنشی و میگرنی هستند. امروزه تغییر در شیوه ی تغذیه افراد موجب بروز انواع سردردها شده است. سردردها می توانند بعنوان بیماری یا علامت یک بیماری شناخته شوند و ممکن است سردرد ناشی از بیماری جدی مثل خونریزی مغزی باشد.

وی در ادامه در خصوص مصرف مسکن برای سـردرد گفت: مسکن ها برای درد ساخته شده اند. پس منطقی است فردی که سردرد می گیرد به سراغ مسکن برود اما استفاده ی بیش از حد از مسکن ها نه تنها موجب بهبود سـردرد نمی شود بلکه موجب تشدید آن نیز می گردد.

دکتر پاکنژاد با اشاره به مواردی که سـردرد بعنوان علائم خطر به شما می رود، عنوان کرد: وقتی سـردرد برای اولین بار در سنین بالای 55 سال و زیر 5 سال اتفاق بیافتد باید حتماً دلیل آن بررسی گردد. اگر سـردرد ناشی از بیماری از بیماری نقص ایمنی، پیوند اعضاء، تومور، اختلال در بینایی و تکلم و راه رفتن باشد، پرچم خطر بالا می رود.

وی در خصوص درمان اکثر سردردها بدون مصرف دارو گفت: سردردهای تنشی و میگرن 90 % سردردها را شامل می شوند که اگر سردردهای میگرنی 2 تا 3 بار در ماه تکرار شوند، درمان موردی کفایت می کند. اما اگر بیش از 3 بار تکرار شود باید درمان جدی صورت گیرد.

دکتر پاکنزاد متخصص مغز و اعصاب در پایان در خصوص پرهیزها برای پیشگیری از سـردرد گفت: پرهیز از مصرف تنقلات مثل چیپس و پفک و همچنین سوسیس و کالباس و فست فودها که حاوی نیتریت و نیترات باشد و علاوه بر پرهیزهای غذایی ذکر شده بی خوابی، گرسنگی، خستگی و فشار و استرس های روحی و روانی نیز در بروز سردرد موثر است.

عواملی که از بروز سردرد جلوگیری میکنند

جهت مطالعه بیشتر :
خوراکی هایی که سـردرد را تشدید میکنند
تفاوتهای میگرن و سـردرد تنشی
آشنایی با ۸ نوع سـردرد خطرناک

عواملی که از بروز سردرد جلوگیری میکنند

Share