مباحث ذکر یار استاد محمد شجاعی/ جلسه 27 - وسوسه های شیطان

اگر انسان یاد خدا را فراموش کند، شیطان به نجوا کردن شروع میکند تا انسان ارتباطش با خدا ضعیف شود.

مباحث ذکر یار استاد محمد شجاعی/ جلسه 27 - وسوسه های شیطان

جلسه بیستم و هفتم مباحث معرفتی ذکر یار از سری مباحث استاد محمد شجاعی با عنوان « وسوسه های شیطان » تقدیم حضورتان می گردد.

مباحث ذکر یار استاد محمد شجاعی/ جلسه 27 - وسوسه های شیطان

جهت دسترسی به سایر جلسات «ذکر یار» اینجا کلیک کنید

مباحث ذکر یار استاد محمد شجاعی/ جلسه 27 - وسوسه های شیطان

نظام فیزیکی و نظام معنوی ،هر دو را خداوند تبارک و تعالی خلق کرده و همانطور که در نظام فیزیکی اگر مریضی دارویی را بخورد، خوب میشود. در مسائل معنوی هم این مسئله وجود دارد.
در نظام درونی ما هم عاملی است که ما را از سعادت باز میدارد وآن شیطان است، اما ذکر الله با  قدرت و تولید فکر ما را در غلبه بر این دشمن یاری کند و او را طرد میکند و آن افکار پلید را از ما میگیرد.

با قرص و روانپزشکی، یوگا و موسیقی درمانی و انرژی درمانی انسان نمیتواند شیطانی که همراهش است و در او تولید فکر میکند، پس بزند. چون نظام ماوراء طبیعت، نظام درونی ماست و تنها چیزی که می تواند او را دفع کند، ذکرالله است.

اگر کسی فکر آرام و شاد میخواهد، با راه هایی که دیگران تجویز میکنند، امکان پذیر نیست. چون نه سازنده ساختار انسان هستند و نه متخصص و جهان و هیچ نوع اطلاعات تخصصی که عقل باید تأیید کند را ندارند؛ زیرا آن که این سیستم فکر را قرار داده و خلق کرده است بهتر میداند که شما چگونه شاد و آرام میشوید. 

اگر مجبور هستی با کسی که برایت عزیز است، صله رحم داشته باشی و با او حرف بزنی زندگی کنی و معاشرت داشته باشی؛ مواظب باش اگر او ضعیف است، تو را ضعیف نکند.

هنگامی که بنی آدم ذکر خدا را میگوید و یاد خدا را میکند، شیطان پوزه اش را کنار می کشد؛ یعنی حرف نمیزند چون میداند اثر ندارد. پس شیطان زمانی حمله میکند که انسان دستگیره برایش ایجاد کرده باشد و جایی که دستگیره نداشته باشد، حمله ای ندارد و خودش را هم خسته نمی کند.

اگر انسان یادخدا را فراموش کند، شیطان به نجوا کردن شروع میکند تا انسان ارتباطش با خدا ضعیف شود
(در این هنگام، شیطان دوباره پوزه اش را جلو می آورد و شروع میکند به نجوا کرد)
خدا دشمنی در سر راه ما قرار داده که به ما کید کند؛ چون اگر قرار نمیداد، حرکت هایمان معنادار نبود.

ارزش عمل انسان با وجود موانع معنادار است و تا شیطان نباشد هیچ کس عملش به ارزش نخواهد رسید. اگر وسوسه نباشد رشدی برای انسان در کار نیست.

پدیدآورنده: 
Share