صراط مستقیم صراط بندگان محبوب - استاد انصاریان (بخش 7) + متن

هفتمین جلسه از بیانات ارزشمند و معرفت افزای استاد حسین انصاریان با موضوع «صراط مستقیم صراط بندگان محبوب»

صراط مستقیم صراط بندگان محبوب - استاد انصاریان (بخش 7) + متن

در این بخش از ضیاءالصالحین، هفتمین جلسه از بیانات ارزشمند و معرفت افزای استاد حسین انصاریان را با موضوع «صراط مستقیم صراط بندگان محبوب» به مدت 45 دقیقه تقدیم سالکان طریق الی الله می نمایم.

صراط مستقیم صراط بندگان محبوب - استاد انصاریان

خلاصه متن سخنرانی :

سخنی که برتر از هر سخنی است که احدی قدرت سخن گفتن برتر از آن را ندارد سخن پروردگار مهربان عالم است و مسئله ای که در سخن خدا هست که هم در قرآن مطرح است و هم در سخنان رسول خدا و اهل بیت علیهم السلام، که سخن خدا از بهترین سخنان است. وَ عَنْ عَلِیٍّ عَلَیْهِ اَلسَّلاَمُ قَالَ: تَعَلَّمُوا اَلْقُرْآنَ فَإِنَّهُ رَبِیعُ اَلْقُلُوبِ اَلْحَدِیثَ. حدیث یعنی سخن و گفتار.

ما پس از پروردگار سخنی را بهتر و برتر از سخن پیامبر عظیم الشأن اسلام نداریم. خدا که علم بی نهایت است و اقتضا دارد که سخنش برتر و بهتر از همه سخنان باشد و رسول خدا هم که تجلی صفات خداوند است. تنها چیزی که از خداوند تجلی ندارد ذات خداوند است ولی صفات خدا در اولیای الهی تجلی و جلوه دارد. چون رسول خدا جلوه صفات است، بعد از پروردگار، سخنش بهترین و برترین سخن است.

رسول خدا همچون یک طبیب دوار به دنبال هدایت منحرفین و کسانی که راه را گم کرده اند بود و بسیار برای آنها دلسوزی می کرد. قرآن کریم تقسیم می کند آن مشرکین و کافرانی که هدایت پذیر نیستند و به پیامبر اثبات کردند که ما دین خدا را نمی خواهیم. خدا به رسولش می فرماید که به دنبال و سراغ آنها نرو. رهایشان کن تا در این بازیگری های خود فرو رفته و غرق شوند.

بَلَىٰ مَنْ کَسَبَ سَیِّئَةً وَأَحَاطَتْ بِهِ خَطِیئَتُهُ فَأُولَٰئِکَ أَصْحَابُ النَّارِ ۖ هُمْ فِیهَا خَالِدُونَ

آری، هر کس اعمالی زشت اندوخت و کردار بدش به او احاطه نمود چنین کسانی اهل دوزخ‌اند و در آن آتش پیوسته معذّب خواهند بود.

اما کسانی که رسول خدا به آنها امید داشت، برای آنها دکتر دوره گرد بود. دنبال مریض می دوید.

صراط مستقیم صراط بندگان محبوب - استاد انصاریان

جهت دسترسی به مجموعه بیانات استاد حسین انصاریان کلیک کنید

جهت دسترسی به سلسله مباحث "صراط مستقیم صراط بندگان محبوب" از استاد انصاریان کلیک کنید. 

Share