همجنس گرایی و 16 روش ساده برای رهایی از خودارضایی

گروه اخلاق و عرفان ضیاءالصالحین؛
همجنس گرایی و همجنس بازی
مهمترین مرحله درمان در مباحث روانشناسی و روان درمانی اعتقاد به درمان پذیری مشکل است و در این مسیر صبر و شکیبایی برای حصول نتیجه لازم و ضروری است.

همجنس گرایی و راههای پیشگیری:

همجنس گرایی می تواند علل و عوامل مختلفی داشته باشد ولی در مورد عوامل و علل میل به همجنس گرایی تاکنون توضیحی که مورد قبول همه پزشکان و روانشناسان باشد ارائه نشده و برخی متخصصان به علل روانی – اجتماعی و برخی دیگر به عوامل زیستی (کارکرد نامتعادل غدد و هورمون های جنسی) اشاراتی داشته اند.

از دلایل همجنس بازی از دیدگاه روانی اجتماعی، آشفته بودن روابط میان والدین و فرزندان، یادگیری های نادرست و محیط اجتماعی ناسالم می باشد و بطور مختصر می توان به نداشتن کنترل روی غریزه جنسی اشاره کرد. ولی آنچه مسلم است این است که اینگونه رفتارها حتی از جانب خود افراد مبتلا به این اعمال، نابهنجار تلقی می شوند و می بایست کنار گذاشته شوند.

نخست یک نکته کلی را خدمت تان عرض می کنیم که غیر از معصومین علیهم السلام هر انسانی امکان دارد در مراحلی از زندگی خویش دچار لغزش ها و مشکلاتی شود ولیکن نباید به دلیل این لغزش ها و مشکلات اصل انسانیت و شخصیت انسانی خود را تباه و نابود سازد. بنابراین در وهله اول شما نباید به دلیل مسایل و مشکلات پیش آمده خودتان را بیش از حد سررزنش کنید؛ چرا که سرزنش بیش از حد باعث کاهش اعتماد به نفس و در نتیجه کاهش اعتماد به نفس هم باعث ضعف اراده می گردد و نهایتاً در مراحل بعدی امکان دارد هیچ رفتاری از شما تغییر نیابد. لذا شما باید با خودگویی مثبت و احترام، روش منطقی حل مسأله خود را یاد بگیرید.

مهمترین مرحله درمان در مباحث روانشناسی و روان درمانی بخصوص برای رهایی از همجنس گرایی، اعتقاد به درمان پذیری مشکل است و در این مسیر صبر و شکیبایی برای حصول نتیجه لازم و ضروری است.

همجنس گرایی و نکته های مهم:

در این مورد نکاتی مهم و قابل توجه وجود دارند که نباید فراموش شوند:
1. اعتقاد به درمان: مهمترین مرحله درمان در مباحث روانشناسی و روان درمانی بخصوص برای رهایی از همجنس گرایی، اعتقاد به درمان پذیری مشکل است و در این مسیر صبر و شکیبایی برای حصول نتیجه لازم و ضروری است.
2. تلقین درمانی: القائات مثبت که منجر به ترک همجنس گرایی شوند خیلی مهم هستند، در کل در بحث درمان یکی از کارآمدترین شیوه های درمانی بطور مطلق، تلقین درمانی است.
3. اعلام انزجار از مسئله همجنس گرایی: فراموش نکنیم که اعلام انزجار با سرزنش افراطی متفاوت بوده و این شیوه عزم ما را به ترک این مسئله جدی تر می نماید. طبیعی است که رغبت به جنس موافق اگر با عامل بازدارنده روبرو نشود در حقیقت یارایی مقابله و توان ترک و درمان را از دست می دهد. لذا با تمرین و ممارست انزجار از همجنس گرایی و همجنس خواهی در لحظه پرواز قوه خیال و تمایلات همجنس خواهی و همجنس گرایی اینکار میسرخواهد شد.
4. تقویت اراده: گاهی عدم توانایی در ترک مسئله ای نشدت گرفته از ضعف اراده می باشد. لذا با تقویت اراده و کارهایی که باعث تقویت اراده می شوند(اعم از روزه، انجام کارهای عبادی در اول وقت، مقید به بودن به برخی آداب و سنن وارده و...) می توان با عزمی راسخ اینکار را کنار گذاشت.
5. پرهیز از خودسرزنشی افراطی: فراموش نکنید که ملامت بیش از حد خود با توجه به احساس گناه ممکن است شما را کاملاً از ادامه مسیر ترک همجنس گرایی ناامید سازد. لذا ذکر این مسئله هم لازم است که خود همجنس گرایی فی النفسه گناه و حرام نیست بلکه یک نوع تمایل درونی است که اگر بروز بیرونی توأم با رفتار داشته باشد گناه و حرام خواهد بود. پس شما نباید به خاطر این مسئله که پیش آمده خودتان را بیش از اندازه ملامت کنید، بلکه باید با خود بگویید همانگونه که در بیماری های جسمی یا مسائل دیگر زندگی فرد شخصیت خودش را نمی کوبد و دنبال درمان و حل مسائلش می گردد. شما هم شیوه و روش حل مسئله خودتان را با آرامش و خونسردی بایستی فرابگیرید.
6. کرامت و عزت نفس انسانی: احترام به خود و توانایی ها و شخصیت خود را فراموش نکنید که مسئله عزت و کرامت نفس انسانی خیلی مهم و کارگشاست پس سعی کنید از نقاط مثبت فراموش شده خود لیستی تهیه نمائید و آنها را روزانه مرور کنید.

همجنس گرایی و همجنس بازی

اینک به نکات مهمی جهت درمان خودارضایی می پردازیم:

1- در گام نخست باید لباس های تنگ و چسبان و پلاستیکی خد را کنار بگذارید، زیرا که در معرض دید بودن اندام جسمی و جنسی به نوعی می توان گفت که تاثیرپذیری از محیط و شرایط محیطی است وبه قوه خیال جهت پرواز به مسیر انحرافی کمک می کند.
2- پرهیز از غذاهای گرم و پرکالری مانند فلفل، خرما، پیاز و ادویه جات تند
3- توجه داشته باشید که برای ترک هر کاری ترک مقدمات آن خیلی مهم و ضروری است لذا هرگونه تصاویر و محرک های جنسی را در بیرون حذف نمائید. [مثلا توجه داشته باشید در کلاس درس روی گفتار و درس بیشتر تمرکز داشته باشید تا از حواشی پیرامون غفلت بورزید و نیز در مصاحبت با دیگران سعی کنید از هرگونه جوکها و خاطرات جنسی و... بپرهیزید و در محیط خانه نیز سعی کنید چه در ارتباط خانوادگی و چه در دیدن فیلمها و... عوامل تحریک کننده را بعنوان مقدمه این گناه ترک و حذف نمائید؛ زیرا به قول شاعر «ز دست دیده و دل هر دو فریاد *** که هرچه دیده بیند دل کند یاد»]
4- پرهیز از تنهایی، تنهایی و عدم مشغولیت فرصتی است برای قوه خیال که شما را به سوی افکار ناشایست بکشاند، پس با افزایش تعاملات اجتماعی و مشغولیت های خانواده و دوستان این فرصت را از قوه خیال بگیرید. (هجوم افکار و تحریکات جنسی زمانی اتفاق می افتد که شخص تنها و یا بیکار باشد لذا در اینگونه مواقع باید ذهن را با ذکر صلوات و یا مطالعات روزنامه، مجلات مفید و ... مشغول کرد و اگر دیدید که هنوز ادامه دارد برای عدم پرورش این افکار و قطع ناگهانی به محض ورود این افکار شناخته شده از طریق ترک موقعیت فعلی و تغییر موقعیت فیزیکی، مثلا رفتن به طرف یخچال و آب خوردن، خارج شدن از محیط تنهایی و برقراری یک مکالمه با خویشاوندان، روشن کردن تلویزیون و... باعث قطع افکار زنجیره ای جنسی خواهد شد. علاوه بر این باید اوقات فراغت خود را نیز برنامه های عبادی، سیاحتی، زیارت و دید و بازدید از دوستان و اقوام پر کرد.)
5- ورزش و تحرکات بدنی باعث تبدیل انرژی جنسی به سوخت و ساز می شود پس ترجیجاً در جمع ورزش کنید.
6-  در دوستی ها نیز باید دقت تمام داشت و با افراد پاک و مؤمن ارتباط داشت و با افراد بی مبالات که نسبت به گناهان بی تفاوت هستند ارتباط ضعیف و یا یا اصلا قطع ارتباط کرد.
7- تقویت تقوا و عفاف: چون قرآن فرموده: ولیَستعفِف الذین لا یجدون نکاحاً (سوره نور، آیه 33) کسانی که شرایط ازدواج را ندارند عفاف و تقوای درونی (در نگاه، گوش، دست، قدم ها، کلام و ...) را تقویت کنند و روزه با شرایط آن بهترین راه تمرین عفاف است.
8- در صورت بروز افکار و تمایلات و تحریکات جنسی با دوش گرفتن با آب ولرم و یا کمی خنک تر در طول روز آن را کاهش دهید.
9- سعی کنید تا وقتی که خسته نشدید وارد رختخواب نشوید یا هنگام خواب خواندن کتاب یا گوش کردن و تمرکز بر روی موسیقی آرام خوب است.
10- سعی کنید به خود امنیت برای عمل استمناء را ندهید مثلا درهای اتاق را کاملا نبندید و همچنین محل خوابتان را زیاد گرم نگه ندارید.
11- از پوشیدن لباس های تنگ خودداری کنید.
12- هیچ وقت به طور کامل عریان نشوید و سعی کنید حتی المقدور اندام های جنسی خود را نبینید.
13- از دست ورزی به آلت تناسلی خود تحت هر شرایطی پرهیز نمائید.
14- با خود تصمیم بگیریید که تدریجی به تآخیر بیاندازید مثلا اگر هفته ای یک بار است با مدیریت و ترفند هایی به 9 روز یک بار بکشانید و هروزی که پاک هستید به رخ خودتان بکشید و به خود افتخار کنید و این پاک بودن را بی ارزش نکنید.
15- ورزشهایی مانند شنا، کوه نوردی و... بسیار مفید است.
16- و نهایتاً روزه داری برای کنترل قوای شهوانی مفید است چرا که با تقویت اراده و تعدیل و کاهش موقت قوای جنسی می تواند در این زمینه کمک شایانی برای شما باشد و علاوه بر آن خواص معنوی، اجتماعی و جسمی فراوانی دارد.

مطالب پیشنهادی جهت مطالعه:
همجنس گرایی؛علل و درمان
همجنس گرایی و همجنس بازی - ارضای میل جنسی
همجنس گرایی و همجنس بازی - آثار هم جنس خواهی
همجنس گرایی و همجنس بازی - امراض و بیماری های همجنس بازان
همجنس گرایی و همجنس بازی - همجنس گرایی از دیدگاه قرآن
همجنس گرایی و همجنس بازی - فلسفه همجنس گرایی
همجنس گرایی و همجنس بازی - همجنس بازی از دیدگاه روایات
همجنس گرایی و همجنس بازی - همجنس گرایی از دیدگاه جامعه شناسی
همجنس گرایی و همجنس بازی - راههای پیشگیری از همجنس گرایی
نرم افزار و کتاب/ همجنس گرایی و همجنس بازی

برای مطالعه بیشتر به کتب زیر مراجعه نمایید:
(۱) روان شناسی رفتار جنسی، محمد باقر کجباف، نشر روان، تهران، ۱۳۸۱
(۲) خلاصه روانپزشکی، کاپلان - سادوک، ترجمه نصرت الله پور افکاری، انتشارات آزاده، تهران، ۱۳۷۳.
(۳) روانشناسی جرائم و انحرافات جنسی، مسعود انصاری، چاپ دوم، تهران، ۱۳۵۹، نشر کتابفروشی اشراقی.

Share