کار تشکیلاتی وظیفه امروز طلاب است

حجت الاسلام و المسلمین پناهیان :
کار تشکیلاتی
حجت الاسلام و المسلمین پناهیان: باید با حضوری هدف دار و جهت دار، از فرصت های موجود برای اسلامی شدن جامعه استفاده کنید.

به گزارش خبرنگار ضیاءالصالحین به نقل از «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین علیرضا پناهیان، در نشست تخصصی «رسالت طلبه امروز و چالش های حضور زنان در اجتماع» که در مجتمع فرهنگی اقامتی آفتاب ولایت مشهد برگزار شد، با اشاره به اینکه امروزه معنای حضور اجتماعی زنان با روزها و سال های قبل متفاوت شده است، با طرح این سؤال که «آیا زن باید حضور اجتماعی داشته باشد یا نه؟»، اظهار داشت: یک گفتگوی صمیمانه و ماندن در گروه دوستان، مهمانی رفتن، غذا پختن، شبکه های مجازی و ... حضور اجتماعی می طلبد بنابراین باید ریزه کاری های آن را فراگیرید.
این استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه حضور اجتماعی در زندگی امروز ملموس شده است و پرهیز کردن از آن امکان پذیر نیست، تصریح کرد: باید با حضوری هدف دار و جهت دار، از فرصت های موجود برای اسلامی شدن جامعه استفاده کنید.جامعه اسلامی
وی با تأکید بر اینکه حضور اجتماعی زنان مؤثرتر از مردان است، گفت: بانوان می توانند برای فرهنگ معیشت و سبک زندگی در خرید کالای ایرانی، سپرده گذاری در بانک ها، حجاب و ... به شکلی مؤثرتر حضورداشته باشند.
حجت الاسلام والمسلمین پناهیان با بیان اینکه در بخش بانوان ایجاد یک شبکه ملی منسجم برای رفع مسائل امروز جامعه مؤثر خواهد بود، خاطرنشان کرد:  قدرت بانوان در تأثیرگذاری جامعه بیشتر از آقایان است بنابراین باید پرسید «از چیزی که خودتان مسئول آن هستید، به چه کسانی گله می برید؟».
وی بیان کرد: اگر نگاه حداقلی به موضوعات و مسائل اجتماعی داشته باشید برای برنامه ریزی کلان در سطح جامعه نخواهید توانست کاری کنید.
این استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به آیه «یاَیُّهَا الَّذینَ ءامَنوا اصبِروا وصابِروا ورابِطوا واتَّقوا اللهَ لَعَلَّکم تُفلِحون» گفت: جایگاه طلبه این است که همه دین را بفهمد، ابلاغ کند و در نهایت خودش به اجرا در آورد.
وی به تأکیدات رهبر معظم انقلاب در مباحث اجتماعی از جمله دلجویی از آسیب دیدگان اجتماعی و امسال به صورت خاص، خرید کالای ایرانی اشاره کرد و گفت: حاصل کار نکردن شما فعالیت دشمن را بیشتر می کند و عدم هم افزایی طلاب، میدان را برای رقبا باز می گذارد.
حجت الاسلام والمسلمین پناهیان خاطرنشان کرد: ایجاد قدرت اقتصادی با حضور طلاب امکان پذیر است و آن وقت است که شبکه ای بزرگ در حمایت کالای ایرانی صورت می گیرد.
وی با تأکید بر اینکه نجات اقتصاد کشور و آموزش و پرورش رسالت امروز است، گفت: ما هنوز داریم طلبه برای فوق برنامه های آموزشی تربیت می کنیم نه برای برنامه، باید به سمت برنامه های جدی تر پیش رویم.
این استاد حوزه و دانشگاه مدیریت زمان و اولویت بندی کارها را برای خواهران و بانوان لازم دانست و افزود: حوزه علمیه خواهران باید برای عملیاتی کردن حضور خود در زمینه های روز جامعه از جمله آموزش مهارت های همسرداری، فیلم نامه نویسی، طراح بازی و شعرسازی اسلامی و ... فعالیت بیشتری داشته باشد.
وی با اشاره به روایت «کونُوا دُعَاةَ النَّاسِ بِغَیرِ أَلْسِنَتِکمْ لِیرَوْا مِنْکمُ الِاجْتِهَادَ وَ الصِّدْقَ وَ الْوَرَع» خطاب به طلاب خواهر گفت: برای جهانی شدن باید جهانی فکر، تولید و اقدام کنید و نیز اگر به عنوان عناصر فرهنگی و فرهیخته جامعه با ابزار جدید کارکنید، بدون شک جهانی می شوید.
 

 

Share