شرافت روز عید غدیر خم - استاد پناهیان

دریافت ویدئو
دانلود فایلاندازه
فایل شرافت روز عید غدیر خم - استاد پناهیان7.95 مگابایت
موضوع: 
سخنرانی حجت الاسلام پناهیان در بیان فضیلت و شرافت روز عید غدیر و لزوم بزرگداشت و تکریم این روز

شرافت روز عید غدیر خم - حجت الاسلام و المسلمین استاد علیرضا پناهیان

کلیپ کوتاه سخنرانی حجت الاسلام علیرضا پناهیان در بیان فضیلت و شرافت روز عید غدیر و لزوم بزرگداشت و تکریم این روز به مدت 06:41 تقدیم شما عزیزان می شود.

 ❀ ❀ ❀ ❀ ❀ ❀ ❀ ❀ ❀ ❀

در روایتی از امام رضا علیه السلام داریم که حضرت می فرمایند: «روز قیامت، 4 روز را که زینت بسته‌ اند به نزد عرش حضرت حق آورند: روز عید قربان (اضحی) روز عید فطر، روز جمعه و روز عید سعید غدیر. ولی در آن میان، روز عید غدیر، از نظر زیبایی، همانند ماه است میان ستارگان».

در همان روایت، از این روز (عید غدیر)، به عنوان «عید الله الاکبر» یاد شده است، روزی که گناهان شیعیان (توبه کار) امیر المؤمنین علیه السلام بخشیده می‌ شود و این روز، روز سرور و شادی است، روزیست که در آن تبسم بر چهره ی مؤمنان نقش می‌ بندد.

در روایت دیگری آمده است که از امام صادق علیه السلام پرسیدند: آیا برای مسلمانان غیر از عید فطر و عید قربان عید دیگری نیز وجود دارد؟ حضرت فرمودند: آری. عیدی که از آن 2 روز، باعظمت‌ تر و شریف‌ تر است، و آن روزی است که پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم، امام علی علیه السلام را برای امامت امت نصب فرمودند و در روایت دیگر فرمود: آن روز 18 ذی‌ الحجه است.

شایسته است در این روز عزیز، مسلمانان با تشکیل مجالس جشن و سرور و مدیحه‌ سرایی و سخنرانی درباره ی روز عید غدیر و مسأله ی امامت امت و مناقب و فضایل امیرالمومنین علی علیه السلام، آن را گرامی بدارند و فرزندان و جوانان و نوجوانان خود را با مسأله ی ولایت امیرالمومنین علی علیه السلام و منابع آن از کتاب و سنّت و تاریخ آشناتر سازند.

شرافت روز عید غدیر

جهت دانلود و تماشای فیلم و سریال های بیشتر در موضوعات مختلف و متنوع ( از قبیل فیلم سینمایی - سریال تلویزیونی - انیمیشن و کارتون - سخنرانی - تلاوت قرآن و ... ) می توانید با کلیک روی بنر فوق به سایت فیلم و انیمیشن ضیاءالصالحین مراجعه نمایید.

Share

دیدگاه‌ها

عیدتان مبارک شیعه ها