بشنوید| مومن برادر مومن / استاد فیاض بخش

امام صادق (علیه السلام) چنین مثالی را می زند برای اینکه مبادا دو مومن در ارتباطات اجتماعی با هم دوگانه باشند و سلم توحیدی را از دست بدهند. زیرا این ها همگی روحشان، روح واحد است. چون مومن هنگامی مومن شده است که به او روح توحید دمیده شده است.

بشنوید| مومن برادر مومن / استاد فیاض بخش

ابابصیر نقل میکند که من محضر امام صادق (علیه السلام) بودم ایشان فرمودند: «الْمُؤْمِنُ أَخُو الْمُؤْمِنِ كَالْجَسَدِ الْوَاحِدِ إِذَا اشْتَكَى شَيْئاً مِنْهُ وَجَدَ أَلَمَ ذَلِكَ فِي سَائِرِ جَسَدِهِ لِأَنَّ أَرْوَاحَهُمْ مِنْ رُوحِ اللَّهِ تَعَالَى وَ إِنَّ رُوحَ الْمُؤْمِنِ لَأَشَدُّ اتِّصَالًا بِرُوحِ اللَّهِ مِنِ اتِّصَالِ شُعَاعِ الشَّمْسِ بِهَا.»مومن برادر مومن است مانند اعضایی که در یک جسم واحد هستند؛ مانند زمانی که خطری چشم را تهدید می کند و دست حایل بین خطر و چشم ها می شود.

امام چنین مثالی را می زند برای اینکه مبادا دو مومن در ارتباطات اجتماعی با هم دوگانه باشند و سلم توحیدی را از دست بدهند. زیرا این ها همگی روحشان، روح واحد است. چون مومن هنگامی مومن شده است که به او روح توحید دمیده شده است.

این تکلیف بسیار سنگین است. در ارتباطات اجتماعی، خانوادگی و علی الخصوص ارتباطات زناشویی اگر این نگاه وارد شود آیا نفار و نقاری و قهری بین زن و شوهر پیش می آید؟ آیا کدورتی و یا قطع رحمی پیش می آید؟

Share