آیت‌ الله فاطمی نیا به ملکوت اعلی پیوست

آیت‌ الله فاطمی‌ نیا به ملکوت اعلی پیوست
آیت‌ الله فاطمی‌ نیا
آیت‌ الله سید عبدالله فاطمی نیا صبح امروز پس از یک دوره بیماری جان به جان آفرین تسلیم کرد.

 آیت‌ الله فاطمی نیا به ملکوت اعلی پیوست

به گزارش خبرنگار ضیاءالصالحین به نقل از ایلنا، آیت‌ الله سید عبدالله فاطمی نیا استاد معظم اخلاق صبح امروز (1401/2/26) پس از طی یک دوره بیماری درگذشت. صفحه اینستاگرام آیت‌ الله سید عبدالله فاطمی نیا با انتشار پستی خبر درگذشت ایشان را تائید کرد.

بیشتر ببینید : استوری | ارتحال استاد فاطمی نیا 

آیت‌ الله فاطمی نیا به ملکوت اعلی پیوست

استاد فاطمی‌ نیا از بهمن 1397 درگیر بیماری سرطان بود و فروردین امسال در بخش مراقبت‌ های ویژه بستری شد.

 آیت‌ الله سید عبدالله فاطمی‌ نیا در سال ۱۳۲۵ در تبریز چشم به جهان گشود. وی از کودکی تحت تربیت دینی و علمی پدر خود (میراسماعیل) که از جمله علمای اهل عرفان بود، قرار گرفت. سپس نزدیک به ۳۰ سال نزد حسن مصطفوی (از شاگردان مرحوم آیت‌الله سیدعلی قاضی) تحصیل کرد و تحت تعلیم و تربیت وی قرار داشت و همزمان تحصیلات حوزوی خویش را هم دنبال می‌نمود. پس از مصطفوی، او از علمایی چون علامه طباطبایی، سید محمدحسن الهی طباطبایی (برادر کوچک‌تر علامه طباطبایی)، محمدتقی آملی، سید رضا بهاءالدینی، محمدتقی بهجت، علامه جعفری و… که بیشترشان شاگردان آیت‌الله قاضی بزرگ بودند در علوم اسلامی و عرفان استفاده نمود. از این رو، وی با یک واسطه، از شاگردان سید علی قاضی می‌باشد.

ایشان اثری با عنوان «فرجام عشق» نگاشته که شرح غزلی معروف از امام خمینی است. آثار چندی نیز بر اساس سخنان او گردآوری و منتشر شده است که برخی از آن‌ها عبارتند از: شرح و تفسیر زیارت جامعه کبیره، نکته‌ها از گفته‌ها: گزیده سخنرانی‌های او که در سه جلد منتشر شده است، فرهنگ انتظار، نغمه عاشقی: برگزیده چند سخنرانی.

۞  ۞  ۞  ۞  ۞  ۞  ۞

بنیاد فرهنگی تربیتی ضیاءالصالحین ضایعه درگذشت عالم ربانی و معلم اخلاق، استاد سید عبدالله فاطمی نیا را محضر مبارک امام زمان ارواحنا له الفداء، مقام معظم رهبری، حوزه های علمیه، خانواده، شاگردان و همه علاقه مندان آن شخصیت وارسته تسلیت و تعزیت عرض می نماید.

پدیدآورنده: 
Share