کتاب صوتی | چله تشکیلاتی - استاد عابدینی (قسمت 17) / رجوع فروع به اصول و حقیقت خود

دانلود هفدهمین قسمت از کتاب صوتی «چله تشکیلاتی» برگرفته از مباحث حجت الاسلام محمدرضا عابدینی در کتاب «قدم عاشقی» با عنوان «رجوع فروع به اصول و حقیقت خود»

کتاب صوتی | چله تشکیلاتی - استاد عابدینی (قسمت 17) / رجوع فروع به اصول و حقیقت خود

در این بخش، هفدهمین قسمت از کتاب صوتی «چله تشکیلاتی» برگرفته از مباحث حجت الاسلام محمدرضا عابدینی در کتاب «قدم عاشقی» با عنوان «رجوع فروع به اصول و حقیقت خود» را به مدت 11 دقیقه با سالکان طریق حق به اشتراک می گذاریم.

⫸⫸⫸ تو مپندار که مجنون سرخود مجنون گشت، از سمک تا به سُهایش کشش لیلا برد. ⫷⫷⫷ 

▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬

ویژه نامه مرتبط : ویژه نامه تشکیلات از نگاه بزرگان 

دلالت تشکیلاتی:

◈ حضور در هیئت به مثابه زیارت اهل‌بیت (علیهم‌السلام) است. چنانچه می‌دانیم زیارت از ریشه «زُور» می‌آید و معنای آن منحرف شدن از چیزی به سوی چیز دیگر است. اگر در هیئت و تشکیلات خود، در ارتباط با اهل بیت (علهیم‌السلام) واقعا حضور قلب داشته باشیم، زیارت محقق شده است. پس اگرچه زیارت ظاهری و تشرف به حرم ایشان توفیق بزرگی است اما حضور قلب و درک مقام امام مهم تر است. چه بسیار کسانی که امام را ظاهرا و حضورا درک نمودند اما در تقابل با حضرات بودند. امام صادق (علیه‌السلام) به یکی از یارانشان که توان زیارت ظاهری نداشت فرمودند: «توجه نحوی...» یعنی از دور سوی ما توجه کن.
 
◈ در تشکیلات ضمن ایجاد این درک در تفکر اعضا، بکوشیم مصادیق توجه‌های جمعی محقق شود. باید این معرفت و نگاه نسبت به هیئت و هر جمع مومنانه القا شود که اگر به محضر امام زمان عجل الله فرجه توجه کنیم و حضور قلب نیز داشته باشیم، زیارت ایشان محقق شده است.

 می‌توان عهد جمعی مبنی بر دعای عهد ایجاد نمود و یا هر روز صبح اعضای یک تشکیلات به محضر حضرت حجت عجل الله فرجه سلام دهند. همین توجه‌های قلبی مقدمه تشرف ظاهری خواهند بود. لذا بکوشیم در زمان‌های خاصی عهدهای تشکیلاتی در ارتباط با حضرت داشته باشیم.

کتاب صوتی | چله تشکیلاتی - استاد عابدینی (قسمت 16) / اربعین، اقامه منظومه ای دین

جهت دسترسی به سایر قسمت های «چله تشکیلاتی» استاد محمدرضا عابدینی کلیک کنید

 

کلمات کلیدی: 
Share