کتاب صوتی | چله تشکیلاتی - استاد عابدینی (قسمت 25) / اربعین، زمینه‌ساز ظهور ۲

دانلود بیست و پنجمین قسمت از کتاب صوتی «چله تشکیلاتی» برگرفته از مباحث حجت الاسلام محمدرضا عابدینی در کتاب «قدم عاشقی» با عنوان «اربعین، زمینه‌ساز ظهور ۲»

کتاب صوتی | چله تشکیلاتی - استاد عابدینی (قسمت 25)

در این بخش، بیست و پنجمین قسمت از کتاب صوتی «چله تشکیلاتی» برگرفته از مباحث حجت الاسلام محمدرضا عابدینی در کتاب «قدم عاشقی» با عنوان «اربعین، زمینه ساز ظهور ۲» را به مدت 12 دقیقه با سالکان طریق حق به اشتراک می گذاریم.

⫸⫸⫸ اگر ظهور یک حرکت کاروانی در سطح جهانی است، برای این نهضت جهانی، باید راهکارهای جهانی شکل بگیرد که اربعین یکی از این راهکارها است. ⫷⫷⫷ 

▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬

ویژه نامه مرتبط : ویژه نامه تشکیلات از نگاه بزرگان 

دلالت تشکیلاتی:

◈ آرمان‌ها و شعار‌های انقلاب ، همان آرمان‌ها و شعار‌های نهضت حسینی است و این همان چیزی است که در شعار و اهداف مجلس عزاداری ، نوحه‌خوانی‌ها و... باید جلوه کند. باید باور کرد که مجلس آل‌الله (علیهم‌السلام) هسته مرکزی و مبنای برپایی انقلاب‌های عظیم الهی است..
 
◈ علامه حسن‌زاده آملی (رحمةالله‌علیه) می‌فرمودند: «غیبت در دو مرحله صغری و کبری محقق شد و غیبت صغری مرتبه ضعیف‌تر غیبت کبری بود، برای ایجاد آمادگی در ظهور نیز این‌گونه است که ظهور مراحلی دارد و ما اکنون در مرحله ظهور صغری قرار داریم و این مقدمه‌ای است برای تحقق ظهور کبری.»

◈ امام خمینی (رحمةالله‌علیه) می‌فرمودند: «با تحقق انقلاب اسلامی، ظهور صغری آغاز شده است و ما در عصر ظهور هستیم؛ با این تفاوت که در ظهور صغری، حقیقت ظهور در مرتبه نازلی تحقق پیدا می‌کند تا برای تحقق آن حقیقت عظیم توحیدی و حکومت مهدوی، آمادگی ایجاد شود.»

◈ بنابراین باید گفت چنانچه جریان انقلاب اسلامی مبتنی بر قیام اباعبدالله (علیه‌السلام) است فلذا قوه پیشران تحقق جامعه مهدوی و تحقق تمدن نوین اسلامی نیز خط عاشورا است. دیپلماسی عاشورا، دیپلماسی وجدان و فطرت است و اباعبدالله (علیه‌السلام) که مظهر فطرت تام است، توان بیدارسازی وجدان بشریت را دارد.

⫸  تشکیلات و انقلاب‌ها باید به این نقطه از الگوگیری عاشورا برسند تا به پویایی رسیده و به کارخانه آدم‌سازی تبدیل شوند.

کتاب صوتی | چله تشکیلاتی - استاد عابدینی (قسمت 25) / اربعین، زمینه‌ساز ظهور ۲

جهت دسترسی به سایر قسمت های «چله تشکیلاتی» استاد محمدرضا عابدینی کلیک کنید

کلمات کلیدی: 
Share