کتاب صوتی | چله تشکیلاتی - استاد عابدینی (قسمت 28) / زیارت امام، عبودیت و طهارت حقیقی

دانلود بیست و هشتمین قسمت از کتاب صوتی «چله تشکیلاتی» برگرفته از مباحث حجت الاسلام محمدرضا عابدینی در کتاب «قدم عاشقی» با عنوان «زیارت امام، عبودیت و طهارت حقیقی»

کتاب صوتی | چله تشکیلاتی - استاد عابدینی (قسمت 28)

در این بخش، بیست و هشتمین قسمت از کتاب صوتی «چله تشکیلاتی» برگرفته از مباحث حجت الاسلام محمدرضا عابدینی در کتاب «قدم عاشقی» با عنوان «زیارت امام، عبودیت و طهارت حقیقی» را به مدت 9 دقیقه با سالکان طریق حق به اشتراک می گذاریم.

⫸⫸⫸ طهارت و پاکی انسان، اقامه حقیقت عبودیت و تسلیم خدای متعال شدن در تمام مراتب است. یعنی انسان تمام توان و اراده اش را در همه مراتب وجودی تسلیم مولا کند. ⫷⫷⫷ 

▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬

ویژه نامه مرتبط : ویژه نامه تشکیلات از نگاه بزرگان 

دلالت تشکیلاتی:

◈ نگاه تشکیلاتی دینی اعضا را مقابل یکدیگر قرار نمی‌دهد بلکه افراد در عرض یکدیگر هستند و باهم پیوند اخوت دارند. اخوت در مسیر خداوند واحد که نهایت تقوا را در خود به ظهور می‌رساند.
 
◈ نهایت این ظهور آنجاست که افراد مصداق بارز کلام امیرالمومنین (علیه‌السلام) در نامه ۳۱ نهج البلاغه باشند که فرمودند: «نفس خويش را ميزانى بين خود و بين ديگران قرار ده، پس از براى ديگران دوست بدار آنچه را كه براى خودت دوست ميدارى، و خوش ندار براى ديگران آنچه را براى خودت خوش ندارى». یعنی آنقدر من خود را توسعه بده که همه اعضای تشکیلات دینی و بلکه همگان در تو گنجانده شوند تا با آنها چنان کنی که با خود می‌کنی!

◈  اگر افراد یک تشکیلات رابطه طولی و عرضی ولایی را درک کنند، یعنی بفهمند عضو دیگر در تشکیلات اولا بنده خداوند است و ثانیا تحت ولایت امام بوده، آنگاه با درک این رابطه طولی ، رابطه عرضی خود را با آن فرد برقرار سازد، بدینوسیله یک رابطه دینی شکل می‌گیرد. چنین پیوندی با حمیت‌ها و خودخواهی‌ها و اغراض شخصی مخدوش نخواهد شد.

⫸ باید تلاش کرد هیئات و تشکیلات ما به‌گونه‌ای باشد که محبت‌ها بر مدار امام باشد و مسائل حاشیه‌ای موجب انفصال پیوند تشکیلاتی نشود. 

کتاب صوتی | چله تشکیلاتی - استاد عابدینی (قسمت 28) / زیارت امام، عبودیت و طهارت حقیقی

جهت دسترسی به سایر قسمت های «چله تشکیلاتی» استاد محمدرضا عابدینی کلیک کنید

کلمات کلیدی: 
Share