کتاب صوتی | چله تشکیلاتی - استاد عابدینی (قسمت 37) / شرح فرازهای زیارت‌نامه اربعین ۷

دانلود سی و هفتمین قسمت از کتاب صوتی «چله تشکیلاتی» برگرفته از مباحث حجت الاسلام محمدرضا عابدینی در کتاب «قدم عاشقی» با عنوان «شرح فرازهای زیارت‌نامه اربعین ۷»

کتاب صوتی | چله تشکیلاتی - استاد عابدینی (قسمت 37)

در این بخش، سی و هفتمین قسمت از کتاب صوتی «چله تشکیلاتی» برگرفته از مباحث حجت الاسلام محمدرضا عابدینی در کتاب «قدم عاشقی» با عنوان «شرح فرازهای زیارت‌نامه اربعین ۷» را به مدت 9 دقیقه با سالکان طریق حق به اشتراک می گذاریم.

⫸⫸⫸ فجاهَدَهُمْ فیکَ صابِراً مُحْتَسِباً حَتّى سُفِکَ فى طاعَتِکَ دَمُهُ وَاسْتُبیحَ حَریمُهُ اَللّهُمَّ فَالْعَنْهُمْ لَعْناً وَبیلاً وَعَذِّبْهُمْ عَذاباً اَلیماً...⫷⫷⫷ 

▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬

ویژه نامه مرتبط : ویژه نامه تشکیلات از نگاه بزرگان 

دلالت تشکیلاتی:

◈ باید مسیر را در یک تشکیلات دینی به شکلی طراحی نمود که ضمن الگوگیری از عاشورا، همواره به سمت خالص شدن افراد یک تشکیلات قدم برداریم. خالص شدن در مسیر تحقق آرمان‌های تشکیلات امر مهمی در یک جمع است. به همین مراتب افراد در یک جمع خالص شده و رشد بیشتری در آن‌ها و تمام تشکیلات محقق خواهد شد. به همین ترتیب می‌توان افرادی را که در غربال حوادث و ابتلائات تشیکلاتی جدا می‌شوند مورد بررسی و توجه قرار دهیم.
 
◈ خالص‌سازی در تشیکلات را از مراتب پایین آغاز نماییم. مانند جایی که در یک اردوی تشکیلاتی، یک وعده غذایی حذف می‌شود تا واکنش افراد آشکار شود؛ واکنش‌ها در برابر صعوبت‌ها و مشکلات مورد بررسی قرار گیرند و در نهایت افراد صبورتر و شایسته‌تر را برای مسئولیت‌ها انتخاب کنیم.

◈ گاه می‌توان فردی که بیشتر در مظان مسئولیت است با ابتلائات و کمبود امکانات مواجه سازیم تا بدون اطلاع از قصد ما، شیوه حل مسئله و مدیریت بحران او را بسنجیم. بدینوسیله افرادی که باید در تشکیلات و هیئت مسئولیت‌های حساسی دریافت‌کنند محک بزنیم.

⫸ برای مثال خادمی که در شرایط کمبود غذا از غذای خود می‌گذرد و اجازه نمی‌دهد کبود غذا مشخص شود در نظر بگیریم. به همین ترتیب این نگاه را تسری دهیم تا به تمام تشکیلات چنین نگاهی شود.

کتاب صوتی | چله تشکیلاتی - استاد عابدینی (قسمت 37) / شرح فرازهای زیارت‌نامه اربعین ۷

جهت دسترسی به سایر قسمت های «چله تشکیلاتی» استاد محمدرضا عابدینی کلیک کنید

کلمات کلیدی: 
Share