زیباترین هدیه به همسران - استاد پناهیان

دریافت ویدئو
دانلود فایلاندازه
فایل زیباترین هدیه به همسران - استاد پناهیان58.75 مگابایت
موضوع: 
کلیپ کوتاه "زیباترین هدیه به همسران" در کلام حجت الاسلام پناهیان

زیباترین هدیه به همسران - حجت الاسلام و المسلمین استاد علیرضا پناهیان

در این کلیپ کوتاه با عنوان "زیباترین هدیه به همسران" در کلام دلنشین حجت الاسلام و المسلمین استاد علیرضا پناهیان به مدت 4 دقیقه با ما همراه باشید.

  ۞  ۞  ۞  ۞  ۞  ۞  ۞  ۞  ۞  ۞  ۞  ۞  ۞  ۞ 

آیه 21 سوره مبارکه روم :

وَ مِنْ آیَاتِهِ أَن خَلَقَ لَکُم مِّنْ أَنفُسِکُمْ أَزْوَاجاً لِّتَسْکُنُواْ إِلَیْهَا وَ جَعَلَ بَیْنَکُم مَّوَدَّةً وَرَحْمَةً إِنَّ فِی ذَلِکَ لَآیَاتٍ لِّقَوْمٍ یَتَفَکَّرُونَ

ترجمه ی آیه :

و از نشانه های او [خداوند] آن است که از جنس خودتان همسرانی برای شما آفرید تا در کنار آنان آرامش یابید و میان شما و همسرانتان علاقه ی شدید و رحمت قرار داد؛ بی شک در این (نعمت خداوند) برای گروهی که می اندیشند نشانه های قطعی است.

بخشی از پیام های این آیه :

1 - هدف از ازدواج، تنها ارضای غریزه ی جنسی نیست، بلکه رسیدن به یک آرامش روانی و جسمی است. «لتسکنوا الیها»

2 - نقش همسران، آرام بخشی است. «لتسکنوا الیها»

3 - همسران باید عامل آرامش باشند نه مایه ی تشنّج و اضطراب. «لتسکنوا الیها»

4 - رابطه ی مرد و زن، باید بر اساس مودّت و رحمت باشد. «مودّة و رحمة» (مودّت و رحمت، عامل بقا و تداوم آرامش در زندگی مشترک است.)

5 - محبّت، هدیه ای الهی است که با زیبایی و مقام و مال به دست نمی آید. «جَعَلَ» (رحمت و مودّت ، هدیه ی خداوند عالمیان به عروس و داماد است.)

6 - هر کس با هر عملی که آرامش و رحمت و مودّت خانواده را خدشه دار کند، از مدار الهی خارج و در خطّ ابلیس است. «جعل بینکم ...»

هدیه به همسران

جهت دانلود و تماشای فیلم و سریال های بیشتر در موضوعات مختلف و متنوع ( از قبیل فیلم سینمایی - سریال تلویزیونی - انیمیشن و کارتون - سخنرانی - تلاوت قرآن و ... ) می توانید با کلیک روی بنر فوق به سایت فیلم و انیمیشن ضیاءالصالحین مراجعه نمایید.

Share