8 حرکت ورزشی برای تقویت مفصل زانو

8 حرکت ورزشی برای تقویت مفصل زانو
زانوها از استخوان ،رباط ، تاندوم و غضروف تشکیل شده است .بدلیل نبودن استخوان در زانوها ، زانوها حساس و آسیب پذیرمی باشند.

8 حرکت ورزشی برای تقویت مفصل زانو

در این نوشتار با 8 حرکت ورزشی برای تقویت مفصل زانو آشنا خواهید شد که شما چگونه می توانی با 8 حرکت ورزشی تقویت مفصل زانو کنید با ما همراه باشید...

8 حرکت ورزشی برای تقویت مفصل زانو

زانوها از استخوان، رباط، تاندوم و غضروف تشکیل شده است. به دلیل نبودن استخوان در زانوها، زانوها حساس و آسیب پذیرمی باشند. صدمه دیدن زانوها، ورم مفاصل، در رفتگی، رگ به رگ شدن و ورم زانو که از آسیبهای معمولی زانو می باشند به وسیله فعالیتهای شدید ورزشی به وجود می آید. برای جلوگیری از صدمه دیدن زانو باید به خاطر داشته باشید که در مدت فعالیتهای فیزیکی حرکات گرم کننده و کششهای مناسب داشته باشید و حرکات را درست را انجام دهید. یکی از مواردی که در صدمه دیدن زانوها بسیار موثر است چاقی و اضافه وزن است. برای ورزشکاران صدمه خوردن زانوها بسیار مهم است زیرا زانوها عامل حرکت در هر ورزشی می باشند و سلامت آنها مهم می باشد.

بیشتر بخوانید :  پیشگیری از آسیب زانو در ورزش

 

درمان زانوها بستگی به نوع صدمه دیدگی آنها دارد.بعضی از صدمات ممکن است تنها نیازمند آرام شدن درد، فزیوتراپی و یا تمرینهای ورزشی ساده باشد در صورتی که بعضی از صدمات نیاز به جراحی دارند.
یوگا یکی از راههای درمان زانو در زمان صدمه دیدن محسوب می شود. در زیر به تعدادی از این حرکات درمانی می پردازیم.

8 حرکت ورزشی برای تقویت مفصل زانو

♦  آساناها، به انعطاف پذیری قسمتهای اتصالی کمک می کنند و ماهیچه ها را قوی می سازند.
♦ حرکات یوگا، اگر با تمرکز بر روی آرایش صحیح استخوانهای پا و قسمتهای متصل صورت گیرد در قوی شدن زانو و همچنین در کاهش صدمات احتمالی زانوها کمک می کنند.

باید توجه داشته باشید که درد کشیدن بهترین راه درمان نیست و حرکات یوگا تنها در زمان بهبودی باید انجام شوند و نه در زمانی که صدمه وارد شده بر زانو تازه است. این تمرینات تنها راهنمایی برای بهبودی و بهتر شدن سلامت زانوها هستند و قبل از انجام یوگا باید از نظر دکتر خود در خصوص این حرکات آگاه شوید.

در زیر به وضعیت هایی که برای بهبودی، قویتر شدن، انعطاف پذیرتر شدن زانو و کاهش احتمال آسیب دیدگی کمک می کنند می پردازیم:

حرکت جسد (ساواشانا)

از حرکت جسد به عنوان یک ریلکسیشن کلاسیک یاد می شود و این حرکت را قبل، بعضی مواقع در اواسط و همچنین در آخر حرکات یوگا انجام می دهند.

حرکت جسد (ساواشانا) , یوگا

حرکت چرخش باد

حرکت چرخش باد به صورت تخصصی بر روی سیستم گوارش کار می کند. این حرکت به رفع گازهای اضافی معده کمک می نماید.

حرکت چرخش باد , یوگا

حرکت کبری

این وضعیت یوگا، انعطاف پذیری ستون فقرات را تقویت می کند و به ماهیچه های بازوها و کمر نیرو می بخشد.همچنین این حرکت برای قاعدگیهای نامنظم و یبوست موثر است. در این قسمت با چگونگی انجام این حرکت آشنا می شویم.

یوگا , حرکت کبری

بلند کردن یک پا

این حرکت جهت آماده کردن بدن برای انجام تمرینات دیگر مهم است. این حرکت برای پاها، قسمت پایین ستون مهره ها، ماهیچه ها و ناحیه شکمی و بازوها مفید است.

یوگا , بلند کردن یک پا

حرکت ملخ

اگر وضعیت کبری به طور اختصاصی بر روی قسمت بالای ستون فقرات کار می کند، هدف اصلی حرکت ملخ بر روی قسمت پایین ستون فقرات است.این حرکت نیز شکم، بازوها و پاها را نیرو می بخشد. با هم به آموزش این حرکت نگاه می کنیم.

یوگا , حرکت ملخ

ریلکسیشن (تمدد اعصاب)

اولین قدم در یوگا یادگیری آرامش دادن به ذهن و جسم است.در اینجا یاد می گیریم که چرا ریلکسیشن در تمرین یوگا ضروری است و تکنیکهای مختلف ریلکسیشن را یاد می گیریم که چگونه جسم و روح را آرامش می دهند.

یوگا , ریلکسیشن (تمدد اعصاب)

حرکت مثلث

در هنر هندو، مثلث سمبل نیرو و قدرت برای سرچشمه الهی می باشد. حرکت مثلث یا تریکوناسانا جزء حرکات پایه در جلسات یوگا محسوب می شود.

یوگا , حرکت مثلث

خم به جلو درحالت ایستاده

این حرکت می تواند قسمت داخلی پاها، کمر و ستون فقرات را نیرومند سازد. کسانی که انتهای ستون فقرات آنها مشکل دارد نباید این حرکت را به طور کامل انجام دهند.این حرکت برای کسانی که از بیماری سیاتیک و صاف بودن کف پا رنج می برند مناسب می باشد.

یوگا , خم به جلو درحالت ایستاده

Share