رمضان؛ فرصت تحوّل در ارواح و دل ها و زندگی و کار

موضوع: 
ماه رمضان، یک فرصت استثنایی است. این، چیز کمی نیست که خدای متعال در قرآن بفرماید: «لیلة القدر خیر من الف شهر». یک شب از هزار ماه بهتر و با فضیلت تر و در پیشرفت انسان مؤثرتر، در ماه رمضان است.

رمضان؛ فرصت تحوّل در ارواح و دل ها و زندگی و کار

 یقیناً اگر آنچنان که تکلیف اسلامی است، ما در ماه مبارک رمضان و در همه ی این فرصتهای مغتنم ایام اللَّه، نعمت ذکر و توجه و دعایی که به ما داده شده، مغتنم بشماریم و خودمان را با منبع قدرت و عزت و عظمت - یعنی ذات مقدس باری تعالی - مرتبط کنیم، بدون شک آن تحول اساسی و مطلوب، هم در ارواح و دلها و هویت اصلی انسانی ما و هم به تبع آن، در محیط زندگی و کار و تلاش و مبارزه ی ما، پدید خواهد آمد و به مقاصد اسلام نزدیک خواهیم شد. این، یک تفاوت اصلی بین اسلام و بقیه ی روشها و برنامه هایی است که یک تحول و آرمانگرایی را به بشر پیشنهاد میکنند.

✓ ما معتقدیم و این جزو بدیهیات اسلام، بلکه بدیهیات همه ی ادیان است - که انسان، فقط در سایه ی ارتباط و اتصال با حق تعالی است که میتواند به تکامل و تعالی دست پیدا کند.

✓ محروم واقعی، آن کسی است که نتواند در ماه رمضان، غفران الهی را به دست بیاورد.

✓ البته فرصت ماه رمضان، یک فرصت استثنایی است. این، چیز کمی نیست که خدای متعال در قرآن بفرماید: «لیلة القدر خیر من الف شهر». یک شب از هزار ماه بهتر و با فضیلت تر و در پیشرفت انسان مؤثرتر، در ماه رمضان است. این، چیز کمی نیست که رسول اکرم صلی الله علیه وآله وسلم این ماه را ماه ضیافت الهی به حساب بیاورند. مگر ممکن است که انسان وارد سفره ی کریم بشود و از آن جا، محروم خارج بشود؟ مگر وارد نشوی. آن کسانی که وارد سفره ی غفران و رضوان و ضیافت الهی در این ماه نشوند، البته بی بهره خواهند ماند و واقعاً این محرومیت به معنای حقیقی است. «انّ الشّقىّ من حرم غفران اللَّه فی هذا الشّهر العظیم». محروم واقعی، آن کسی است که نتواند در ماه رمضان، غفران الهی را به دست بیاورد.

منبع: بیانات امام خامنه ای در دیدار کارگزاران نظام ۷/اردیبهشت/۱۳۶۹

رمضان؛ فرصت تحوّل در ارواح و دل ها و زندگی و کار

مطالب مرتبط و پیشنهادی :
ماه مبارک رمضان - ویژه نامه ضیافت الله
ویژه نامه احکام روزه و روزه داری
مجموعه استیکر ماه رمضان (ایام و مناسبتها)
دعاهای تصویری روزانه ماه مبارک رمضان
ویژه نامه پیام ادعیه روزانه ماه مبارک رمضان
ویژه نامه نشانی از آسمان - ویژه ماه مبارک رمضان
ویژه ماه مبارک رمضان - ویژه نامه چندرسانه ای ماه ترین ماه

Share