چگونه عبادت کنم؟ - استاد شجاعی (بخش 20) + متن

بیستمین جلسه از سلسله مباحث «چگونه عبادت کنم؟» حجت الاسلام استاد محمد شجاعی

چگونه عبادت کنم؟ - استاد شجاعی (بخش 20)

در این بخش از ضیاءالصالحین، قسمت بیستم از سلسله مباحث "چگونه عبادت کنم؟" حجت الاسلام استاد محمد شجاعی را به مدت 15 دقیقه با علاقه مندان به اشتراک می گذاریم.

چگونه عبادت کنم؟ - استاد شجاعی

خلاصه متن بخش بیستم : چگونه عبادت کنم / استاد شجاعی

در روایت داریم تمام کسانی که از این دنیا می روند وقتی برمی گردند و به دنیا نگاه می کنند، می گویند: «مثل یک خواب و یک سراب بود.» عاقلانه ترین رویکرد نسبت به دنیا این است که مانند یک جنین بیشتر برای آخرت و ابدیت ذخیره کنیم و کمتر مصرف کنیم. بهترین چیزی که به آن احتیاج داریم یاد ابدیت،‌ معشوق، مسیری که باید برویم، رفقایی که باید از آن ها استفاده کنیم و ابزاری است که به آن ها احتیاج داریم. تمام این ها را خداوند در معجون واحد گنجانده که همان نماز است. نماز وسیله ای است که مومن را به نزد خداوند می برد. ما باید از صبر بر معصیت،‌ صبر در طاعت و صبر در مصیبت یاری بجوییم.
طبق نص قرآن،‌ ارزیابی ساعت به ساعت عمر ما در قیامت به مدت پنجاه هزار سال خواهد بود. انسان زیرک کسی است که به گونه ای از عمر،‌ جوانی و مالش استفاده کند که آن جا هزار سال را در یک ثانیه طی کند. طبق روایات در قیامت به حساب انسان های نیکو کار به اندازه چهار رکعت نماز عصر رسیدگی می شود. خداوند در بهشت نعمت هایی فراهم کرده که هیچ چشمی ندیده،‌ هیچ گوشی نشنیده و به فکر هیچ کس خطور نکرده است.

چگونه عبادت کنم؟ - استاد شجاعی

جهت دسترسی به مجموعه مباحث استاد شجاعی اینجا کلیک کنید

جهت دسترسی به سایر جلسات «چگونه عبادت کنم؟» استاد شجاعی کلیک کنید.

چگونه عبادت کنم؟ - استاد شجاعی

Share