چگونه عبادت کنم؟ - استاد شجاعی (بخش 26) + متن

بیست و ششمین جلسه از سلسله مباحث «چگونه عبادت کنم؟» حجت الاسلام استاد محمد شجاعی

چگونه عبادت کنم؟ - استاد شجاعی (بخش 26) + متن

در این بخش از ضیاءالصالحین، قسمت بیست و ششم از سلسله مباحث "چگونه عبادت کنم؟" حجت الاسلام استاد محمد شجاعی را به مدت 18 دقیقه با علاقه مندان به اشتراک می گذاریم.

چگونه عبادت کنم؟ - استاد شجاعی

خلاصه متن بخش بیست و ششم : چگونه عبادت کنم / استاد شجاعی

امیرالمومنین علیه السلام می فرماید: خداوند شما را به خانه ابدی، قرارگاه جاودانگی، نعمت های حقیقی، مجاورت با انبیاء و سعادتمندان دعوت می کند. اما دنیا انسان را به جایگاه بدبختی، محل فانی شدن و انواع بلا و سختی دعوت می کند و شما از دنیا اطاعت می کنید و به دنبال آن بلاها و سختی ها می روید و سرعت و سبقت می گیرید.
امام علی علیه السلام می فرماید: رقبت در امر فانی نداشته باشید و از عالم فانی برای جاودانگی خود توشه بردارید. این یعنی انسان زیرک باشد و از فرصت باقی مانده دنیا برای آخرت توشه بردارد. واژه «دنیا» در «لا ترغب الی الدنیا» یعنی آن چه انسان را از آخرت و ابدیت محروم می کند. «دنیا» یعنی آن چه نمی گذارد انسان به وظایفش نسبت به خود، خانواده و جامعه عمل کند.
در روایت داریم: «عاقل کسی است که خانه جاودانگی خود را آباد کند.» مضمون روایت دیگر این هست که بیشترین شادی انسان باید برای کارهای خیری باشد که انجام داده است و غصه او بایستی برای موقعیت هایی باشد که می توانسته آخرت خود را آباد کند ولی نکرده است.

چگونه عبادت کنم؟ - استاد شجاعی

جهت دسترسی به مجموعه مباحث استاد شجاعی اینجا کلیک کنید

جهت دسترسی به سایر جلسات «چگونه عبادت کنم؟» استاد شجاعی کلیک کنید.

چگونه عبادت کنم؟ - استاد شجاعی

Share