ارزش ماه رمضان برای کسب سعادت و معنویّت (صوت و متن)

موضوع: 
اگر ما در اين ايام پر برکت و ساعات مغتنم، با چشم باز و دل نورانى به روزها و شبها و دقايق نگاه کنيم، ارزش آنها را براى سعادت، معنويت، آينده و دنياى خود خواهيم دانست.

ارزش ماه رمضان برای کسب سعادت و معنویّت (صوت و متن)

همه ى برادران و خواهران عزيز نمازگزار را به توشه بردارى از اين روز و اين ماه دعوت مى کنم. حقيقتاً اگر ما در اين ايام پر برکت و ساعات مغتنم، با چشم باز و دل نورانى به روزها و شبها و دقايق نگاه کنيم، ارزش آنها را براى سعادت، معنويت، آينده و دنياى خود خواهيم دانست. چون اين روزها و ساعات را، خداوندِ مالک الوجود و خالق الخلق که همه چيز متعلق به اوست، شرافت و ارزش بخشيده و ما را در استفاده از اين ساعات و ايام و ليالى، مفتخر به اذن و هدايت خود فرموده است.

بهترين توشه ها در اين ساعات با برکت، انس با خداى متعال، رو کردن به او، دل بستن به او، خواستن از او و سخن گفتن با اوست. عزيزترين چيزى هم که در اين روزها و در اين ماه از خدا مى خواهيد، «تقوا» باشد: «و اسعدنى بتقواک و لا تشقنى بمعصيتک.» سعادت، در تقواست. دنيا، در تقواست. آخرت، در تقواست.

گشايش در همه ى امور و فرج الهى، در پرهيزکارى و تقواست,

فتح و پيروزى، در تقواست. و گشايش در همه ى امور و فرج الهى، در پرهيزکارى و تقواست. پس، از خدا بخواهيم که دل با تقوا به ما عنايت کند. يعنى به جاى اين که دل ما جذبِ هوسها و هواها شود و انگيزه هاى دنيايى و مادّى و شخصى و حقير، ما را به سوى خود جذب کند، اراده ى خدا جذبمان سازد و محبت او، ما را به خود جذب نمايد و اين، بر همه ى کارهاى ما، پرتو افکن باشد.

منبع: بیانات رهبر انقلاب در خطبه هاى نماز جمعه تهران ۱۴/بهمن/۱۳۷۳

 

ارزش ماه رمضان برای کسب سعادت و معنویّت

مطالب مرتبط و پیشنهادی :

ماه مبارک رمضان - ویژه نامه ضیافت الله
ویژه نامه احکام روزه و روزه داری
مجموعه استیکر ماه رمضان (ایام و مناسبتها)
دعاهای تصویری روزانه ماه مبارک رمضان
ویژه نامه پیام ادعیه روزانه ماه مبارک رمضان
ویژه نامه نشانی از آسمان - ویژه ماه مبارک رمضان
ویژه ماه مبارک رمضان - ویژه نامه چندرسانه ای ماه ترین ماه

Share