ببینید| هدف انسان از دینداری در بیان حجت الاسلام پناهیان (کلیپ، صوت، متن)

دریافت ویدئو
دانلود کلیپ سخنرانی کوتاه و دلنشین حجت الاسلام علیرضا پناهیان با موضوع «هدف انسان از دینداری»

ببینید| هدف انسان از دینداری در بیان حجت الاسلام پناهیان (کلیپ، صوت و متن)

در این بخش کلیپ سخنرانی کوتاه حجت الاسلام علیرضا پناهیان را با موضوع «هدف انسان از دینداری» به مدت ۴ دقیقه به همراه متن سخنرانی تقدیم شما بزرگواران نماییم.

هدف انسان از دینداری در بیان حجت الاسلام پناهیان

 هدف انسان از دینداری چیست؟

هدف شما از دین داری چیه؟ ما می توانیم به عنوان هدف دین داری یک حرف های دیگر بزنیم. حرف های درستی هم هست ها! اما حرف های زیبایی نیست، حرف های قشنگی نیست، حرف های دلنشینی نیست، یک دو سه چهار، حرف های دقیقی نیست. دقیقش این است! می خواهم بیشتر لذت ببرم. برای چی می خواهی بیشتر لذت ببری؟ در دنیا و آخرت، برای چی؟ چون خدا من را برای لذت بردن آفریده. برای زحمت انداختن که نیافریده که. خدا مهربان است! من را آفریده، لذت هم به من چشانده، فهمانده، من را طالب لذت قرار داده، بعد بگوید دست نزنی ها! می خواستم اذیتَت کنم. خدا این جوری می شود؟! خداشناسی ات مختل است کسی که فکر می کند ما برای لذت آفریده نشدیم.

بعضی از پدرها دیدی؟ یک کمی بخیل هستند انگار. نعوذبالله من به پدر بخواهم بی احترامی کنم. یا کارفرماها، یا صاحب کارها، یا رئیس ها. مثلاً می بیند بچه اش دارد بازی می کند، تا می بیند بازی می کند، مگر تو درس نداری بچه؟! ای بابا تو دو دقیقه بازی ما را نمی توانی ببینی؟ بگذار، همان آن موقع باید بگویی! بعد بعضی ها تصورشان از خدا همین است که خدا خوشحال تر است ما را در حال رنج ببیند.

هدف انسان از دینداری در بیان حجت الاسلام پناهیان

هدف شما از دین داری چیست؟ نگو جهنم نروم. نگو مجبورم. اینها حرف هایی است که قسمت هایی اش درست است خب تا حدی بله! نگو من می  خواهم حقّ خدا را ادا بکنم. خب حقّ خدا را ادا کنی بعد چی می  شود؟ چه اتفاقی می افتد؟ لذت می  بری ازش یا نه؟ نه! لذت نمی برم، اصلاً من چه کار دارم به لذّتش؟ ببین! لااله الّاالله، آدم را وادار می کنند به یک حرف هایی ها! می خواهد آدم بگوید که ببین جوجه! تو آخر تو به این حرف ها نیامدی، تو با یک لذّت فکستنی چپه می  کنی. بعد آمدی اینجا قمپز در می کنی، من به خاطر چی!

انسان برای لذت آفریده شده. برای چی دین داری می کنی؟ برای اینکه لذت ببرم. مگر راه لذت بردن دین داری کردن است؟ خب بله! قسمت دوم بحث شروع می شود. خب بله! کسِ دیگر بلد نیست راهش را به آدم نشان بدهد. «نه! خدا دارد راه سالم ماندن را به شما نشان می دهد.» خدا اینقدر بی مزه نیست. خدا من را آفریده برای لذت بعد لذت به من نچشاند راه دیگر به من نشان بدهد؟ من تو را آفریدم برای لذت، دست نزنی ها! برو آن طرف. خب این چه تصور غلطی است تو از خدا داری؟! این خدا چقدر نامهربان است. 

آقا بسم الله الرحمن الرحیم. به نام خدای مهربانِ مهربان. خب، این خدای مهربان من را اهل لذت آفریده، این را که دیگر نمی شود انکار کرد. بعد نامهربانی نیست به من بگوید برو آن طرف؟!
هدف شما از دین داری چیست؟ ما می توانیم به عنوان هدف دین داری، یک حرف های دیگر بزنیم. حرف های درستی هم هست ها! اما حرف های، حرف های دقیقی نیست. دقیقش این است: «می خواهم بیشتر لذت ببرم.»

هدف انسان از دینداری در بیان حجت الاسلام پناهیان

بیشتر ببینید: مجموعه کلیپهای سخنرانی حجت الاسلام علیرضا پناهیان 

 

Share