اغتنام ماه رمضان و بهار قرآن (صوت و متن)​

موضوع: 
ماه رمضان را مغتنم بشمارید. این روزها را با روزه‌ داری، و این شبها را با ذکر و دعا به سر ببرید. فصل دعا هم، همین ماه مبارک است.

اغتنام ماه رمضان و بهار قرآن (صوت و متن)​

 ماه رمضان را مغتنم بشمارید. این روزها را با روزه‌ داری، و این شبها را با ذکر و دعا به سر ببرید. فصل دعا هم، همین ماه مبارک است. اگرچه همیشه انسان باید با رشته‌ ی دعا به خدا متصل باشد، اما آیه‌ ی «و اذا سألک عبادی عنّی فانّی قریب اجیب دعوة الدّاع اذا دعان» در سوره‌ ی بقره، در خلال همین آیات مبارکه‌ ی مربوط به روزه و ماه رمضان است.

✓ رابطه‌ ی دعا، رابطه‌ ی قلبی شما با خداست. دعا، یعنی خواستن و خدا را خواندن. خواستن، یعنی امیدواری. تا امید نداشته باشید، از خدا چیزی را درخواست نمیکنید.

✓ در وسط آیات روزه و ماه رمضان، این آیه‌ ی «و اذا سألک عبادی عنّی فانّی قریب» آمده، که همه‌ ی انسانها و همه‌ ی بندگان را به دعا و توجه سوق میدهد و دعوت میکند.

✓ رابطه‌ ی دعا، رابطه‌ ی قلبی شما با خداست. دعا، یعنی خواستن و خدا را خواندن. خواستن، یعنی امیدواری. تا امید نداشته باشید، از خدا چیزی را درخواست نمیکنید. انسان ناامید که چیزی طلب نمیکند. پس، دعا یعنی امید، که ملازمِ با امید به اجابت است. این امید به اجابت، دلها را مُشعل میکند و منوّر نگه میدارد. به برکت دعا، جامعه با نشاط و اهل حرکت میشود.

منبع: بیانات امام خامنه ای در خطبه‌ های نماز جمعه‌ ی تهران ۱۰فررودین۱۳۶۹

اغتنام ماه رمضان و بهار قرآن (صوت و متن)​

مطالب مرتبط و پیشنهادی :
ماه مبارک رمضان - ویژه نامه ضیافت الله
ویژه نامه احکام روزه و روزه داری
مجموعه استیکر ماه رمضان (ایام و مناسبتها)
دعاهای تصویری روزانه ماه مبارک رمضان
ویژه نامه پیام ادعیه روزانه ماه مبارک رمضان
ویژه نامه نشانی از آسمان - ویژه ماه مبارک رمضان
ویژه ماه مبارک رمضان - ویژه نامه چندرسانه ای ماه ترین ماه

Share