مهارت های فردی و بین فردی/ بخش دهم؛ مهارت های ارتباطی

مهارت های ارتباطی (Communication Skills)
استارت آپ ایرانی
در بسیاری از برخوردهای بین فردی، چند دقیقه اول بسیار مهم است، زیرا برداشت اولیه ای که دیگران از رفتار ما دارند، تأثیر قابل توجهی بر موفقیت ارتباطات ما با آن ها می گذارد.

مهارت های ارتباطی در کسب و کار، چه در ارتباطات داخلی و چه در ارتباطات خارجی شرکت، به همان میزان که برای شرکت های بزرگ اهمیت دارد، در استارت آپ ها نیز دارای اهمیت است.

مهارت ارتباطی به معنی توانایی برقراری ارتباط با دیگران به طور مؤثر و کارآمد است. در بسیاری از برخوردهای بین فردی، چند دقیقه اول بسیار مهم است، زیرا برداشت اولیه ای که دیگران از رفتار ما دارند، تأثیر قابل توجهی بر موفقیت ارتباطات ما با آن ها می گذارد. هنگامی که تصمیم به راه اندازی کسب وکاری جدید می گیرید، برای موفق شدن نیازمند برقراری ارتباط با همکاران تجاری تان همچون سرمایه گذاران، مشتریان، اعضای تیم و... هستید. شما به این افراد نیاز دارید که به ایده های جدید شما علاقه مند شوند و از کسب وکار شما حمایت کنند. برای رسیدن به این حمایت ها، باید مهارت ارتباطات مؤثر را یاد بگیرید.

یادگیری مهارت های ارتباطی در همه مراحل زندگی ضروری است. در مورد کسب وکارهای نوپا نیز اهمیت بسیاری دارد، زیرا وقتی می خواهید ایده را برای سرمایه گذاران ارائه دهید، باید به گونه ای شگفت انگیز این کار را انجام دهید، در برخورد با مشتریان نیاز دارید به گونه ای با آن ها ارتباط برقرار کنید که بدانند استارت آپ و ایده شما، مشکل و نیاز آن ها را برطرف می کند و در موارد بسیار دیگری، شما باید یاد بگیرید چگونه با افراد دیگر ارتباط برقرار کنید که حس کنند شما به فکر پاسخ گویی به نیازهای آن ها هستید. مهارت های ارتباطی در کسب وکار، چه در ارتباطات داخلی و چه در ارتباطات خارجی شرکت، به همان میزان که برای شرکت های بزرگ اهمیت دارد، در استارت آپ ها نیز دارای اهمیت است. تیم خوبی برای استارت آپ خود تشکیل دهید و ارتباط مؤثر با مشتری و سرمایه گذاران و رقبا را یاد بگیرید. یادگیری و تقویت این مهارت نیاز به زمان دارد و همیشه راحت نیست، باید صبور باشید. 

فایل صوتی جلسه : دانلود فایل صوتی / مهارت های ارتباطی (Communication Skills)

مهارت های ارتباطی انواعی دارد:

- ارتباط کلامی یا شفاهی
- ارتباط غیرکلامی
- ارتباط نوشتاری

مهارت های ارتباطی - عناصر ارتباطات موفق

عناصر ارتباطات موفق

انواع مهارت‌های ارتباطی

انواع مهارت های ارتباطی

ادامه دارد...

مطالب تکمیلی:
مهارت های فردی و بین فردی/ بخش اول
مهارت های فردی و بین فردی/ بخش دوم
مهارت های فردی و بین فردی/ بخش سوم
مهارت های فردی و بین فردی/ بخش چهارم
مهارت های فردی و بین فردی/ بخش پنجم
مهارت های فردی و بین فردی/ بخش ششم
مهارت های فردی و بین فردی/ بخش هفتم
مهارت های فردی و بین فردی/ بخش هشتم
مهارت های فردی و بین فردی/ بخش نهم

------------------------------
منبع: مرکز توانمندسازی و تسهیل گری کسب و کارهای نوپای فاوا [سازمان فناوری اطلاعات ایران]

فایل: 
Share