درباره شب قدر آخر (فرصت حضور 20)

دریافت ویدئو
دانلود فایلاندازه
فایل درباره شب قدر آخر (فرصت حضور 20)30.2 مگابایت
ویژه برنامه ماه مبارک رمضان ۱۴۴۱ استاد فیاض‌بخش - قسمت بیستم: درباره شب قدر آخر مهم‌ترین دعا در این شب: طلب فرج خاص

درباره شب قدر آخر (فرصت حضور 20)

قسمت بیستم از برنامه فرصت حضور درباره شب قدر آخر و مهم ترین دعا در این شب: طلب فرج خاص در بیانات استاد فیاض بخش، ویژه برنامه ماه مبارک رمضان ۱۴۴۱

برای دسترسی به سایر بخشهای برنامه «فرصت حضور» اینجا کلیک کنید

خلاصه مطالب برنامه بیستم:

★ در آستانه طلایی ترین لحظات ماه مبارک هستیم. اگر در تمام طول عمر همین یک شب قدر به ما عنایتی شود و آن را درک کنیم، بار خود را بسته ایم.

★ در دعای روز بیست و دوم می خوانیم: «اللَّهُمَّ افْتَحْ لِي فِيهِ أَبْوَابَ فَضْلِكَ...» (فاعل در فاعلیت تامّ است؛ یعنی بی حساب فضل دارد، لکن بهره مندی ما بستگی به میزان قابلیت مان دارد.)

«وَ أَنْزِلْ عَلَيَّ فِيهِ بَرَكَاتِكَ وَ وَفِّقْنِي فِيهِ لِمُوجِبَاتِ مَرْضَاتِكَ وَ أَسْكِنِّي فِيهِ بُحْبُوحَاتِ جَنَّاتِكَ»

★ درست است که معتقدیم بالاترین دعا، دعای فرج امام عصر(عجل الله تعالی فرجه الشریف) است (که در شب بیست و یکم طلب کردیم) ولی در این شب باید بالاتر از آن را، طلب کنیم! یعنی از خداوند بخواهیم اگر فرج عام تکویناً به اذن الهی و به دعا و اضطرار ما اتفاق نیفتاد، فرج خاص برای خودمان محقق شود. یعنی هر کس از خدا بخواهد اگر مصلحت به فرج عام نبود، مقام لقاء و تشرف خاص برای او اتفاق افتد.

★ شرط تحقق این وصال را خود حضرت در توقیع شریف فرموده اند: «وَ لَوْ أَنَ‏ أَشْيَاعَنَا -وَفَّقَهُمْ اللهُ لِطَاعَتِهِ- عَلَى اجْتِمَاعٍ مِنَ الْقُلُوبِ فِي الْوَفَاءِ بِالْعَهْدِ عَلَيْهِمْ، لَمَا تَأَخَّرَ عَنْهُمُ الْيُمْنُ بِلِقَائِنَا وَ لَتَعَجَّلَتْ لَهُمُ السَّعَادَةُ بِمُشَاهَدَتِنَا عَلَى حَقِّ الْمَعْرِفَةِ وَ صِدْقِهَا مِنْهُمْ بِنَا، فَمَا يَحْبِسُنَا عَنْهُمْ إِلَّا مَا يَتَّصِلُ بِنَا مِمَّا نَكْرَهُهُ وَ لَا نُؤْثِرُهُ مِنْهُمْ‏»؛ (اگر شیعیان ما – که خداوند به طاعت خود موفّقشان بدارد- در راه وفا به پیمانی که بر عهده دارند همدل می شدند، میمنت ملاقات ما از ایشان به تاخیر نمی افتاد و سعادت دیدار زودتر نصیب آنان می گشت؛ دیداری بر مبنای شناخت راستین و صداقتی از آنان نسبت به ما. پس ما را از ایشان دور نمی دارد مگر آن دسته از کردارهایشان که برایمان ناپسند و ناخوشایند بوده و از آنان روا نمی داریم.)

★ شرط اول لقاء: همراه بودن قلوب شیعیان و دوری از تفرقه

★ شرط دوم: دوام بر اطاعت و عهد ولایت ما و نوابمان؛ همراه با معرفت به مقام ولایت و دیده شدن صدق در این اطاعت و معرفت از آن ها.

آن‏ سفر كرده‏ كه‏ صد قافله دل همره اوست‏
هر كجا هست خدايا به سلامت دارش‏
اگر از وسوسه نفس و هوا دور شوىی
بى شكى ره ببرى در حرم ديدارش‏

درباره شب قدر آخر (فرصت حضور 20)

مطالب مرتبط و پیشنهادی: ویژه نامه شب و روز بیستم ماه مبارک رمضان

Share