قسمت دوم مستند انتخاباتی دکتر محسن رضایی

دریافت ویدئو
دانلود فایلاندازه
فایل قسمت دوم | مستند انتخاباتی دکتر محسن رضایی67.36 مگابایت
بخش دوم فیلم مستند تبلیغاتی دکتر محسن رضایی؛ انتخابات ریاست جمهوری 1400

قسمت دوم مستند انتخاباتی دکتر محسن رضایی

بخش دوم فیلم مستند تبلیغاتی دکتر محسن رضایی؛ انتخابات ریاست جمهوری 1400

برای مشاهده سایر «مستندهای انتخاباتی 1400» مربوط به نامزدها، اینجا کلیک کنید.

قسمت دوم , مستند انتخاباتی دکتر محسن رضایی

دیدگاه ها و نظریه های دکتر محسن رضایی:

طرح اقتصادی انتظار

رضایی در دوم خرداد 1395 و در برنامه پایش که به مناسبت آزادسازی خرمشهر و به صورت زنده در صدا و سیمای ایران پخش می شد، خبر از تهیه طرح اقتصادی انتظار و تقدیم آن به دولت داد. وی گفت در این طرح 313 نقطه از هزار شهر در ایران مشخص شده و حدود 5000 مدیر جهادی هم اعلام آمادگی کردند و 110 بنگاه کارآفرین و 33 دانشگاه مشخص شده اند. این 313 نقطه توسعه ای در سراسر کشور شامل 20 میلیون جمعیت آن مناطق است که در صورت اجرا شدن این طرح شاهد ایجاد یک میلیون شغل در سال پنجم و درآمد سالانه 30 میلیارد دلار، خواهیم بود.

سربازی حرفه ای

یکی از ایده های محسن رضایی در انتخابات یازدهم ریاست جمهوری، سربازی حرفه ای بود. او دربارهٔ سرباز حرفه ای می گوید: «در سربازی حرفه ای، هم نیروهای نظامی توانمندتر می شوند و هم جوانان به جای خدمت اجباری زمانشان را در فراگیری و انجام یک شغل خواهند گذراند تا به نوعی کارآفرینی در کشور نیز تقویت شود و آمار بیکاری کاهش یابد.»

فدرالیسم اقتصادی

محسن رضایی بر اجرای فدرالیسم اقتصادی تأکید دارد و معتقد است که ایالات می توانند از نظر اقتصادی روی پای خود ایستاده و تصمیم گیری های کلان در سطح کشور داشته باشند. در طرح رضایی، فدرال اقتصادی نوع محدود شده ای از اداره کشور به سبک فدرالیسم و محدود به امور اقتصادی است. او در این روش اداره مسائل سیاسی و دفاعی را به صورت متمرکز قابل اجرا می داند.

بانک مردم

ایده بانک مردم با هدف توسعه کسب و کار خانگی و اشتغال زایی برای 5 میلیون نفر تأسیس شد. بانک مردم که با اولویت اشتغال زایی برای زنان خانه دار و فارغ التحصیلان دانشگاهی راه اندازی می شود، کسب و کار خانگی و رفتن جوانان و دانشگاهیان به سمت تولید را حمایت می کند.

دولت در سایه

ایده دولت در سایه ایده دیگری از رضایی بود. به نظر وی دولت در سایه در کنار دولت رسمی باید متشکل از نخبگان و بهترین کارشناسان کشور تشکیل شود. او معتقد است از نخبگان همیشه تعریف و تمجید شده، اما کمتر نقشی سازمان یافته در اداره کشور داشته اند. در دیدگاه رضایی، وزارتخانه های نخبگی باید بر وزارتخانه های رسمی نظارت داشته باشد تا با انجام این نظارت بتوان معایب و محاسن دستگاه ها را رصد و پیگیری کرد. همچنین تولید فکر، مشاوره و ارائه پیشنهاد وظیفه دولت در سایه و دولت نخبگی است.

یارانه درآمدی

رضایی، یارانه 110 هزار تومانی شامل تخصیص و پرداخت یارانه درآمدی به دو شکل یارانه نقدی «65 هزار تومانی» و «45 هزار تومانی» به مردم است. بر اساس نظر رضایی این یارانه از مسیر تولید گذشته و با سود بیشتر به مردم داده می شود، یارانه درآمدی باعث می شود تولید رونق گرفته و از تورم جلوگیری می کند. او این یارانه ها را در اقتصاد مردمی و با ساختار فدرالیسم اقتصادی فرصتی را برای شکوفایی صنایع و بهره گیری از نخبگان استانها و اقوام می داند.

 

پیش بینی تحریم های آمریکا

پیش بینی تحریم های آمریکا

«سند منتشر شده از دست نوشته های حسن باقری از سخنان محسن رضایی دربارهٔ پیش بینی تحریم های اقتصادی آمریکا علیه ایران»

حسن باقری در دفتر خاطرات خود در تاریخ 60/11/13 سخنانی از محسن رضایی نوشته است که پیش بینی وی دربارهٔ تحریم های اقتصادی آمریکا علیه ایران را نشان می دهد. این دست نوشته 28 سال بعد منتشر شد، در بخشی از این نوشته آمده است: «صحبت برادر محسن: آمریکا همان طور که از منافقین و بنی صدر به نتیجه نرسید از این جنگ، هم به نتیجه نخواهد رسید ولی بعد از جنگ دو کار علیه ما انجام خواهند داد، اول اینکه ایران را محاصره اقتصادی می کنند و دوم اینکه اعراب را به جای اسرائیل روبه روی ما قرار خواهند داد.»

یارانه سبز

این ایده رضایی، یارانه ای است که با هدف تأمین امنیت غذایی کشور و توسعه کشاورزی، ساختاری و دام پروری به کشاورزان پرداخت می شود. این یارانه با هدف تغییر خاستگاه کشاورزی از سنتی به مدرن و بالا بردن بهره وری در کشاورزی کشور طراحی شده است. اهدافی که رضایی با ایده «یارانه سبز»آن ها را مد نظر داشت:

  1. تبدیل کشاورزی سنتی به مدرن
  2. اصلاح بذر و آبیاری
  3. راه اندازی صنایع تبدیلی
  4. رونق کشاورزی، باغداری و دامداری
  5. تأمین اجتماعی کامل کشاورزان، باغداران و دامپروران
  6. استقلال و خودکفایی کشاورزی ایران و کاستن از حجم واردات
  7. تبدیل ایران به قطب تولید محصولات و فراورده های کشاورزی و دامداری

گروگانگیری برای کسب درآمد

در زمان برگزاری مذاکرات برجام محسن رضایی در گفتگوی ویژه خبری بیستم تیرماه سال 1394 در مورد بحث تجاوز نظامی و درگیری با آمریکا بیان داشت که:

اگر آمریکایی ها بخواهند به ایران چشم بد داشته باشند و به فکر حمله نظامی باشند مطمئن باشند ما در هفته اول حداقل 1000 آمریکایی را اسیر می گیریم و آن موقع برای آزاد کردن هر یک از آنها باید چند میلیارد دلار بدهند. آن موقع مشکل اقتصادی ما نیز ممکن است حل شود.

رای دادن فرح پهلوی در انتخابات ریاست جمهوری ایران

محسن رضایی در برنامه نگاه یک تلویزیون گفت: «آمریکایی ها می خواهند از طریق دمکراسی در ایران نفوذ کنند، به همین خاطر در انتخابات اخیر، در خارج کشور همه برای رای دادن صف می کشند و حتی فرح پهلوی هم رای می دهد». وقتی مجری تلویزیون، «جعلی» بودن این موضوع را یادآوری کرد، رضایی همچنان با تکرار نظر خود از شرکت فرح پهلوی در دوره بعدی انتخابات یاد کرد.

ایدهٔ ایجاد ایران بزرگ متشکل از 15 کشور

وی در تاریخ 19 آذر 1399 گفت «اگر ایران بزرگ در شمال خلیج فارس و دریای عمان به وجود بیاید 15 کشور به ایران وصل می شود و اگر ایران بزرگ شکل بگیرد، در سیاست دنیا دخالت می کند. وظیفه ما این است که مجد و عظمت و شکوه ایران بزرگ را دوباره به دست بیاوریم و ما می توانیم این کار را بکنیم.» وی در ادامه «اقتدار علمی» را پیش نیاز دستیابی به ایران بزرگ دانست و گفت «هرچه در فناوری پیشرفت کنیم، به سوی ایران بزرگ حرکت خواهیم کرد».

عملیات فریب خواندن شکست بزرگ عملیات کربلای 4

محسن رضایی در توئیتی در پاسخ به تحلیل ها و علل شکست در عملیات کربلای 4 این عملیات را صرفاً یک عملیات فریب دانست. عملیات کربلای 4، در سوم دی 1365 و با تصرف شهر بصره آغاز شد اما نتیجه آن بزرگترین شکست ایران در طول جنگ هشت ساله با عراق بود به دلیل لو رفتن عملیات از قبل تنها پس از یک شبانه روز متوقف شد.

علی شمخانی فرمانده وقت نیروی زمینی سپاه در مورد تلفات این عملیات چنین می گوید:

نزدیک 1000 شهید و 3900 مفقودالاثر داشتیم که اکثر آنها را باید شهید حساب کرد و حدود 11 هزار مجروح .

و حسین علایی، فرمانده سابق نیروی دریایی سپاه پاسداران، تلفات این عملیات فریب را پنج هزار کشته و 11 هزار مجروح در «کربلای 4» اعلام می کند.

محسن رضایی علی رغم اطلاع از لو رفتن عملیات به فرماندهان لشگرهای شرکت کننده در عملیات در این مورد یا برنامه لغو عملیات و عقب نشینی اطلاعی نمی دهد.

وی پس از موج اعتراض های صورت گرفته در خصوص توئیت خود با پس گیری سخنانش در تصحیح این توئیت گفت که از توئیت او «برداشت اشتباه شد» و این عملیات، عملیات اصلی بوده است، نه «عملیات فریب».

 

شما نقاط قوت و ضعف دکتر محسن رضایی را چگونه ارزیابی می کنید؟

نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

قسمت دوم , مستند انتخاباتی دکتر محسن رضایی

مطالب مرتبط و پیشنهادی :

Share