درمان ضعف بدن

انجمن‌ها: 

‍ غذاهایی که نیروی انسان را زیاد و بدن را تقویت می کند .

  1 گوشت . گوشت علاوه بر اینکه گوشت بدن را می رویاند و انسان را چاق می کند ، بدن انسان را نیز تقویت می کند . بنابر سفارش امام باقر علیه السلام خوردن گوشت شنوایی و بینایی را زیاد و نیروی انسان را تقویت می کند .

2گوشت و شیر . این غذا علاوه بر چاق کردن بدن خاصیت مهم تری دارد که بدن انسان را تقویت و نیرویش را زیاد می کند . بهترین درمان ضعف قلب و ضعف بدن است و مواد سمی را از بدن خارج می کند . حضرت امیر علیه السلام فرمودند هرگاه مسلمان ضعیف شد گوشت با شیر بخورد ( این غذا کل ضعف حتی ضعفی که بر اثر کهولت سن و پیری به وجود می آید را برطرف می کند)
همچنین هنگاهی که حضرت نوح علیه السلام از ضعف و ناتوانی خود به خداوند تبارک و تعالی شکایت کرد خداوند به او امر فرمود گوشت و شیر را با هم بپزد و بخورد ، فرمود من نیرو و برکت را در این دو قرار دادم . ( گوشت گوسفند را روی شعله ی ملایم قرار دهند و به تدریج و کم کم تکه های شیر گاو را داخل آن بریزند تا بپزد)   

3شیر . امام صادق علیه السلام به فردی که از ضعف بدنش شکایت داشت فرمودند شیر بخورد که علاوه بر رشد و رویاندن گوشت بدنش استخوان بدنش را نیز تقویت می کند و بدنش را هم تقویت می کند .

4حلیم .  کمر را تقویت می کند و قدرت را افزایش می دهد . پیامبری از پیامبران به خدانوند تبارک و تعالی شکایت کرد از ضعف و ناتوانی و کمی جماع ، خداوند وی را امرفرمود به خوردن حلیم. (پختن دانه ی گندم یا جو و در مرتبه ی بعد دانه های نخود،ماش،عدس،... و گوشت)

5 سویق . بدن را تقویت می کند و جزء معجزات است . از مهم ترین غذاها و تقویت کننده ها و چاق کننده هاست ، فواید درمانی زیادی هم دارد ( برای کسانی که ناتوانی و ضعف دارند شرط مصرفش چهل روز است صبح ناشتا است) . روایت داریم کسی که چهل صبح اول روز سویق بخورد هر دو کتفش پر از نیرو می شود و تقویت کننده ی دست هاست و اگر سویق شسته مصرف شود پاها را تقویت می کند و به آن نیرو و قدرت می دهد (هفت مرتبه باید سویق را بشوید و هر بار خشک کند و سپس مصرف نماید) .

 6 کواکب (مثلثه) . آشی که ترکیبات آن سه چیز است و طبق فرمایش امام صادق علیه السلام حتی از گوشت و روغن زرد در بدن نیرومند تر است . (مقداری برنج ، هم اندازه ی آن نخود ، و هم وزن آن هم باقلا و یا غیره ( عدس و ماش و ...) تمامی این ها را باید آسیاب کنند و بعد مانند سوپ بپزند و صبح استفاده کنند . )

7 خوردن به با دانه اش . دو چیز مقوی قلب است یکی گوشت با شیر یکی به با دانه اش .  فرموده اند به شیرین بخور با دانه اش زیرا این ضعف را تقویت می کند ، معده را طیب و طاهر می کند و آن را زیاد تقویت می کند، اشتها را زیاد و غذا را هضم می کند .  ( اگر معده خوب کار کند بدن بیمار نمی شود و تقویت می گردد) و فرموده اند به نیروی مرد را زیاد می کند و ضعف و ناتوانی مرد را برطرف می کند .

 سوره ی قیامت . این سوره را با گلاب و زعفران در ظرفی بنویسند و آن را با آب حل کنند و بخورند، موجب تقویت ضعیف می گردد .

Share