جلوهای از فضائل علی علیه السلام

انجمن‌ها: 

در فضیلت علی علیه السلام  همین بس که مقدس ترین مکان در عالم هستی ، قبله تمام مسلمانان عالم و بزرگترین پرستشگاه خدای متعال زایشگاه اوست !

نقل است وقتی  فاطمه بنت اسد سلام الله علیها  برای وضع حمل علی علیه السلام  مقابل خانه خدا قرار گرفت ، کعبه آغوش خود را  باز کرده و مادرحضرت از پشت درب کعبه وارد آن می شود در آن هنگام چهار بانو نزد او می آیند در حالی که لباس همچون حریر سفید بر تن داشتند و عطری خوش‌تر از مشک ناب از آنان استشمام می‌شد. ایشان حوا و مریم مادر عیسی (علیه‌السلام) و آسیه و مادر موسی بن عمران بودند که برای قابلگی علی علیه السلام آمده بودند ، چرا که نباید زنان ناپاک مکه در ولادت چنین مولودی حضور داشته باشند . [1] 

پس ازآن که #فاطمه_بنت_اسد سلام الله علیها  وارد کعبه می شود شاهدان ماجرا  هر چه تلاش می­کنند نمی توانند درب خانه خدا را باز کنند ، تا این که پس از سه روز و در ابتدای روز چهارم می بینند دیوار کعبه از همان جایی که قبلاً باز شده بود دوباره شکافته می شود و فاطمه بنت اسد با کودکی در آغوش خارج می شود در حالی که می گوید :

من بر همه زنان قبل از خود فضیلت دارم چرا که آسیه بنت مزاحم خدا را پنهانى پرستید در جایی که خدا دوست نداشت پرستش شود در آن جز از روى ناچارى  و مریم دختر عمران نخل خشک را بدست خود جنبانید تا از آن خرماى تازه چید و خورد  در حالی که من به خانه محترم خدا وارد شدم و از میوهای بهشتی و بار و برگش خوردم .[2]

در عصر حاضر نیز آثار آن شکاف باقی است و هر اندازه که #وهابیان تلاش می کنند تا آثار آن را از بین برده و شکاف دیوار را تعمیر کنند اما به قدرت الهی هر سال دیوار از همان جا شکاف برمی­دارد تا یاد آور معجزه عظیم تولد #علی علیه السلام تا روز قیامت باشد ؛ افسوس بر وهابیت جاهل که یک بار با خود نمی گویند این شکاف برای چه به وجود آمده و به چه دلیل نمی توان تعمیرش کرد ، وهابیت نیز به مثال قوم #بنی_اسرائیل قلب هایشان از محبت غیر الهی و مظاهر دنیا پر شده است به همین دلیل از فهم حقیقت و توجه به معجزات الهی  محروم مانده اند .

﴿أُشْرِبُوا فِی قُلُوبِهِمُ اَلْعِجْلَ بِکُفْرِهِمْ﴾ [3] 
دلهای آنها، بر اثر کفرشان، با محبت گوساله آمیخته شد.

قوم موسی علیه السلام به سبب روی گرداندن از  خدا پرستی و ولایت انسان معصوم  گرفتار محبت گوساله ای بی جان شدند و او را خدای خود قرار دادند ، به همین دلیل تمام معجزات الهی را فراموش کرده و از درک آنها محروم شدند .

خدای متعال با بیان این داستان به مسلمانان هشدار می دهد که مبادا شما نیز از با رویگردانی از #حقّ و #حقیقت چشم دلتان کور شده و معجزات روشن الهی را نبینید .

مثَل امروز #وهابیت دقیقا همانند سبک سری بنی اسرائیل است ، آنان نیز از ولایت #رسول_اکرم صلی الله علیه و آله در پذیرش غدیر رویگردان شدند ، به همین دلیل محبت های غیر الهی در دلشان جای گرفت تا جایی که کورشان کرد و باعث شد معجزه های عظیم الهی را نبینند ، خدای متعال هر ساله معجزه شکاف دیوار کعبه را در جلوی چشمانشان تجدید می کند اما می گویند ، دیوار است دیگر ، خراب می شود و احتیاج به تعمیر دارد !! و خود را به غفلت می زنند به نحوی که انگار اصلا کعبه زایشگاه علی علیه السلام  نبوده است !

---------------------------------------------

[1] (روضة الواعظین و بصیرة المتعظین (ط - القدیمة)، ج‏1، ص: 79و80 ، بحار الأنوار (ط - بیروت)، ج‏35، ص: 12و13)
[2] (الأمالی( للصدوق) ؛ النص ؛ ص 133) «إِنِّی فُضِّلْتُ عَلَى مَنْ تَقَدَّمَنِی مِنَ النِّسَاءِ لِأَنَّ آسِیَةَ ... »
[3] (سوره بقرة، آیه 93) 
 

Share